Entertainmentsysteem Kodiaq 2 problemen, storingen enz.

verbaant

Actief lid
Bij mij is de verbinding met mn iPhone 14 via Apple Carplay al een paar keer uitgevallen… zo maar … zonder aanwijsbare oorzaak. Pas nadat de auto helemaal uit is geweest en alles weer opgestart wordt doet alles het weer. Ook opnieuw verbinden (stilstaand) lukt niet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is er iets tegen te doen?

Marchel1

Actief lid
Ja, heb er met Android Auto regelmatig last van. Kan dan ook de wifi niet meer in/uitschakelen. Ik heb dit eerder gemeld op dit forum maar berichten werden steeds verplaatst naar waar het niet hoort.
Het gebeurt met verschillende toestellen. Verbinden lukt pas weer als de auto een tijdje afgesloten is geweest. En zoals gezegd wifi kan niet meer ingesteld worden. Op de telefoon zie je ook een poging te verbinden maar dat mislukt bij het verkrijgen van een ip adres.
Normaal zou ik de telefoon verdenken van een fout in de software maar dit lijkt echt iets te zijn in de auto.

Laatst bewerkt door een moderator:

Marchel1

Actief lid
Best vervelend dat anonieme mods berichten verwijderen, verplaatsen of aanpassen zonder normale uitleg of melding (alleen niets zeggend zinnetje bij meldingen als je toevallig op het forum komt).
Waarom is dit? Waarom wordt dit probleem apart gezet en andere problemen die ook met software te maken hebben niet?
Ik zal wel simpel zijn maar begrijp er niets van en vind de manier waarop berichten zomaar verplaatst, verwijderd of aangepast worden nogal ongepast.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ook dit bericht weer verwijderd wordt

• Leuk
Waarderingen: EdK

Marchel1

Actief lid
Weer volledig on-topic.
Vanmorgen wederom draadloos android auto waar de muziek wegvalt en een paar seconden later de volledige verbinding. De auto probeert opnieuw te verbinden maar dat lukt niet.
Dit gaat dan alleen over het wifi deel in de verbinding. Bluetooth blijft gewoon werken (kan telefoon en telefoonnummers benaderen via het scherm).
Zodra ik er een draadje in stop wordt Android Auto weer opgepakt.

In de servicestand van het entertainment systeem (home knop tijdje ingedrukt houden) staat wel iets over een wifi-switch maar geen idee of die software up-to-date is en of daar ook het probleem/oplossing zit

Bijlagen

• PXL_20241219_100914449~2.jpg
    PXL_20241219_100914449~2.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 16

Marchel1

Actief lid
Draadje is gewoon een usb kabeltje dat ik voor nood heb liggen. Gaat in de usb poort boven het oplaadvak (alleen die zijn voor data, de rest alleen opladen) en in de usb van de telefoon

Tsja, dat van die bootloader. Geen idee. Het is een heel menu dat eigenlijk alleen voor de dealer bedoeld is. Zit ook een functie bij om via de usb updates uit te voeren.
Heb er even naar gekeken en toen maar snel weer afgesloten. Ik hoop dat de dealer er iets over kan zeggen zonder dat ik eerst een afspraak moet maken om ze het zelf uit te laten lezen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Marchel1

Actief lid
Dit zijn de versies die ik in dat service menu zie.
Voor de Ethernetswitch is de applicatie versie 1.565.4

Bijlagen

• PXL_20241219_100825232~2.jpg
    PXL_20241219_100825232~2.jpg
    932,1 KB · Weergaven: 18
  • PXL_20241219_100655414~2.jpg
    PXL_20241219_100655414~2.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 18
  • PXL_20241219_100706088~3.jpg
    PXL_20241219_100706088~3.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 19
Ik heb bij de oude en de nieuwe Kodiaq probleem met wegvallen verbinding altijd op kunnen lossen met een reboot van het systeem. Kan tijdens het rijden door de aan/uitknop 10 seconden ingedrukt te houden. Dan start het systeem opnieuw op en werkt de verbinding weer. Bij de oude kodiaq met bedrade verbinding werkte dat soms niet. Bij de nieuwe heb ik het pas een keer meegemaakt (draadloos). En daar ging het gelijk goed. Wel jammer dat de verbinding was weggevallen maar soms werkt software gewoon niet zoals het moet ….

Marchel1

Actief lid
Het opnieuw opstarten van het systeem heeft inderdaad gewerkt (1 van de 1 keer tot nu toe).
Ik hoop wel op een oplossing in de software. Het rijden met 1 vinger op de aan/uit knop gedurende (voor het gevoel) best lange tijd is niet ideaal. Scherm wordt eerst donker en leeg, dan zwart (dacht de 1e keer dat ik er al was maar niet dus) daarna springt het weer even aan om vervolgens opnieuw op te starten.

Patron

Senior Member
Lijkt idd een issue te zijn, ik heb het met Apple CarPlay. Lang aan/uit knop inhouden werkt. Ik ga volgende langs de dealer om ff wat klachten te deponeren.

Bovenaan Onderaan