Enyaq in Energy Blue?

Toen ik mijn Enyaq VRS bestelde, vroeg ik de verkoper naar de kleur Energy Blue. Die niet-metallic kleur leek me wel mooi op een VRS, maar de verkoper raadde me dat sterk af. Volgens hem is het een heel besmettelijke kleur, en zie je elke vingerafdruk op de lak. Hij zei dat werkelijk niemand die kleur bestelt op een Enyaq.

Vandaar mijn vraag: heeft iemand wel eens "in het echt" een Enyaq in Energy Blue gezien?
 
Ik durfde het niet aan zonder de kleur in het echt te hebben gezien. Het leek met wel mooi: het contrast van het heldere blauw met de zwarte elementen van de VRS. Maar het is grafietgrijs geworden. Een veilige keuze :-)
 

JeSko

Forumguru
Mensen zijn lui tegenwoordig ( niet op TS bedoeld ) dus willen ze hun auto liefst zo weinig mogelijk wassen, daarom dat die verkoper zo iets zegt. Was net zoals toen ik mijn witte Superb kocht, de hele familie; ale jong toch gene witte, ge ga meer moeten kuisen dan rijden" en mijn witte heeft in die drie jaar altijd proper geweest en veel netter dan vele met hun "kuisvriendelijke" kleuren :D Ik vind het een gemiste kans zo'n kleur mag zeker op zo'n auto.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Energy Blue is toch de standaard UNI blauw zonder meerkosten?
Dat is zo'n vieze kleur, neigt meer naar paars dan naar blauw, ik zeg nooit doen.
Ik zie zo af en toe een Skoda rijden in die kleur: daar krijg je spijt van.
 
Het is voor mij gepraat achteraf, want het grafietgrijs is al besteld. Ik was ook bang dat het felle blauw zou vloeken met de lichtgroene accenten in het interieur. Met het grijze exterieur wordt het niet te bont.

091-skoda-enyaq-vrs.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Smaken verschillen zeg maar, ik vind het een verfrissende kleur blauw, is eens iets anders dan al het metallic.
Google eens op Škoda Energy Blue bij afbeeldingen. Dan zul je heel veel paars zien. De bovengenoemde afbeelding is imo niet realistisch in kleur ten opzichte van de werkelijkheid.

Dat is ook de reden dat je de kleur niet zo vaak ziet rijden. Beste is even naar de dealer gaan en de echte kleurstalen bekijken.
 

MarcoO2

Forumguru
Je bent sowieso niet de enige die zich dit afvraagt ;)
 

hemi24

Forumguru
Zojuist nog eentje gezien in blauw uni en daar is echt niks paars aan te bekennen…
Is bijna zo blauw als een verkeersbord!
 

MarcoO2

Forumguru
De mate van "paarsheid" hangt heel erg af van de lichtomstandigheden. Mijn kleur zou het nooit zijn, en al helemaal niet op een grote auto.
 

Tees

Donateur
Ik heb een keer een Kodiaq in Energy Blue gezien, ik vond zo'n uitgesproken kleur in uni op zo'n grote auto behoorlijk tegenvallen! En ik ben, zoals bekend hier, groot liefhebber van blauwe auto's, maar wel met een voorkeur voor iets donkerder blauw, en metallic breekt zo'n groot vlak toch ook flink.
 
Bovenaan Onderaan