Enyaq iv RS sleutel personaliseren

Peter V

Nieuw lid
Ik ben nu 2 weken in het bezit van een Skoda iv RS .
Erg blij met de auto ..
Alleen ben ik opzoek naar informatie betreft het personaliseren van de sleutels.
Mijn vrouw is bijna 30 cm kleiner dan mij dus zijn de stoel en spiegel instelling compleet anders voor ons.
Nou vertelde de verkoper dat de de 2 sleutels kunnen personaliseren zodat de auto direct weet wie van ons de auto instapt en dus alles meteen goed kan zetten..
Helaas weet de dealer me niet te vertellen hoe dit moet..
Een andere optie zou kunnen zijn:
Er is een hoofdgebruiker en een gast..wanneer we de instelling bij gast op zouden kunnen slaan voor mijn vrouw zou dat ook top zijn..
 

Japanese Power

Donateur
Welkom Peter,

Het antwoord komt vast zometeen wel. Er lopen sowieso meerdere topics over dit onderwerp dus met de zoekfunctie zul je al meer info vinden.

Helaas weet de dealer me niet te vertellen hoe dit moet..
Maar wat een drama zeg met die dealers. Het wordt steeds gekker heb ik het idee…

O ja. Kleine hint. Meet & Greet wordt erg gewaardeerd.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Zo werkt het in mijn Golf. Je maakt meerdere gebruikers aan, die de auto herkent aan de laatst door hen gebruikte sleutel. Dus niet een hoofdgebruiker en een gast, maar een hoofdgebruiker een (of meer) medegebruiker(s), die door de hoofdgebruiker kunnen worden uitgenodigd.

Je personaliseert dus niet de sleutel, maar de auto matcht de sleutel met een gebruiker. Mijn GTI heeft een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, die bij het openen van de deur naar achteren schuift (wel even afstemmen met de achterpassagiers), zodat je bij het instappen altijd genoeg ruimte hebt. De auto herkent je dan aan de laatst door jou gebruikte sleutel en als je op de startknop drukt zet hij de stoel goed voor je.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Dan begroet hij de eerste gebruiker waarvan hij de sleutel ziet. Op het scherm kun je dan de gebruiker wisselen indien nodig (volgens mij - dit is nog niet voorgekomen).
 

Antera

Donateur
Als het goed is worden beide sleutels automatisch herkennen met de laatst instellingen waarmee de auto is verlaten. En anders zal je in het scherm het moeten selecteren en pakt hij al die instellingen over
 
Bovenaan Onderaan