Enyaq met Alarm.

coolrunnings

Actief lid
Ik kan nergens duidelijk vinden of het alarm wat op de Enyaq te bestellen is, middels een aparte zender uitgezet moet worden?
Ik heb nu een Kodiaq met Kessy en was bij aflevering van die auto bepaald niet happy met de apart geleverde zender om het alarm uit te schakelen.
Dat haalt de hele beleving van Kessy onderuit.

Iemand die het alarm bij bestelling mee heeft besteld die deze vraag kan beantwoorden?
 

SuperBeeb

Forumguru
Had bij mijn import-Passat iets vergelijkbaars. Om klasse 3 alarm goed te keuren, moest Kessy-functie van de AB onklaar worden gemaakt.
Openen kan dus alleen met de AB knop, niet meer 'vanzelf'. Dus geen aparte AB, maar wel verlies van keyless entry.
Begreep dat dat was omdat de AB onvoldoende is beschermd.
 

Gbn

Actief lid
Als je het originele fabrieks-af alarm bedoeld, die is te combineren met KESSY. dat had ik ook op mijn Octavia 3 met KESSY.
Maar dit is geen Klasse-3 alarm

Gerard
 

TDI_DSG

Senior Member
Mij is verteld dat openen altijd met de los bijgeleverde zender moet gebeuren waarmee je alleen het alarm uitschakeld. Daarna kun je gewoon de handgreep vastpakken om de deur te openen. Afsluiten kan wel gewoon door even op de handgreep te drukken. Dan gaat en de auto op slot en het alarm erop.

Dit alles om een certificaat te kunnen krijgen dat je alarm officieel klasse 3 goedgekeurd is. Als ze dan het signaal van je sleutel verlengen kunnen ze de deur wel openen maar nooit het alarm uitschakelen. Ik heb een Defa dvs90 alarm en daar werkt dit ook zo.

Het doet Kessy inderdaad een beetje teniet maar liever dat dan dat ze inbreken.
 

coolrunnings

Actief lid
Maar dat gold voor sleutels die altijd een signaal uitzenden, nieuwe sleutels gaan in slaapstand als je ze niet gebruikt toch???
En heb nu idd zelf ook een Defa DVS90 alarm erop zitten waar ik totaal niet tevreden over ben, is meer een last dan dat het een toevoeging is.
Handig als je met volle handen bij de kofferbak komt, met je voet de achterklep open doet, dan moet je soort van hetgeen je in je handen hebt achterin smijten voordat de achterklep volledig geopend is, je sleutel uit je zak vissen en als een idioot op je alarmknop drukken omdat ie anders al afgaat.
Gezien er zat fabrikanten zijn die het voor elkaar krijgen om een keyless entry incl alarm op een auto wel normaal te laten werken, heb ik stiekem de hoop dat ze dit inmiddels bij Skoda ook voor elkaar hebben (maar gezien het feit dat er een aparte zender bij zit, ben ik bang dat ze in de fabriek al een Defa DVS90 alarm inbouwen).
 

Antera

Donateur
Het alarm wat er origineel in zit ,als je het besteld ,is gekoppeld aan de auto en hoef je niet met een aparte AB uit te zetten.

Indien de verzekering het eist dan zal je een extra alarm erbij in moeten bouwen.

tevens zijn volgens mij de sleutels al veranderd en zenden die niet meer continu een signaal uit. Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet zeker maar eens begrepen bij geen beweging en niet op de knoppen drukken dat hij stops na een paar minuten. ( correct me when im wrong)
 
Bovenaan Onderaan