EPC lampje ervaring

Gisteren stond ik in de rij voor het stoplicht met de airco aan, plots horde ik de motor iets harder draaien, en dit heeft met het inkomen van de airco pomp te maken, toen ik de airco uitzetten, en even later op het dashboard keek, brande het EPC lampje. Bij het uit zetten van de motor en weer starten was het lampje weer uit. Wie weet wat dit kan zijn.

Het EPC lampje heeft iets te maken met de gasklep, maar zou dit kunnen liggen aan de toerental verhoging tijdens stationeer draaien?

Mvg Mannic

Maarten

Forumguru
Het verschil in toerental bij het aanslaan van de airco is volgens mij normaal. Het gaan branden van het lampje EPC kan ik niet in verband brengen met de airco.

Het verschil in toerental bij het aanslaan van de airco is volgens mij normaal. Het gaan branden van het lampje EPC kan ik niet in verband brengen met de airco.

DIe toerental schommeling is inderdaad normaal, de motor moet op dat moment ook iets harder werken, maar zou het niet kunnen dat de gasklep sensor hierdoor een foutmelding geeft? door die hele korte toerental verhoging. De auto reed verder prima. Wel deed de cruisecontrol het niet toen de EPC lamp branden, maar dit staat ook in het boekje vermeld.

Mvg Mannic

Dat ga ik ook zeker doen Ronnie, Ik was gewoon benieuwd wat het kon zijn, zeker gezien het paas weekend, kan ik pas volgende week naar de dealer.

Mvg Mannic

Gistermorgen werdt ik gewekt door mijn vrouw, met de mededeling het licht van de auto brand nog. Bleek dat de remlichten nog branden, auto starten gelukkig nog wel, moet er wel enorm dom uitgezien hebben denk ik zo.

Direkt vanmorgen de garage gebeld waar ik vrijwel direkt in de middag terecht kon, toch even snel op het forum gekeken met de zoekfunctie, en hier werdt de remlichtschakelaar genoemt, dat ook weer samenhing met het EPC lampje.

Dit bleek na het bezoek aan de garage ook zo te zijn, en de remlicht schakelaar is onder garantie vervangen.

Mvg Mannic

Hetzer

Forumguru
tja kan verschillende oorzaken hebben, in mijn eerste f-1 een 1.4 mpi comfort uit 2002, had ook eens dit euvel, toen blijk na uitlezing de dynamo kapot te zijn, is toen onder garantie vervangen...

Bovenaan Onderaan