EPC lampje is aan

whwh

Lid
Hallo,

Van mijn fabia 1.4 mpi brand sinds vanochtend het epc lampje, auto loopt verder goed.

Lampje gaat niet uit is direct aan bij het starten. Wat kan hier de oorzaak van zijn? gaat om een Fabia uit 2001 met 1.4 MPI aqw motor.

bedankt alvast!

dirkkroneman

Forumguru
Haha je had er ook een t achter kunnen zetten, maar wij tillen daar niet zo zwaar aan hoor. Het is eerder grappig :) Ik ken meer irritante taalfouten (zo wie zo bijvoorbeeld)

Joske

Forumguru
alleszins..

EPC staat voor electronic power control als ik het nog goed voor heb. Heeft iets met je gaspedaal te maken, @Ronnie heeft hier eens iets over gezegd in een ander topic. @Pendragon heeft volgens mij ook eens deze storing gehad in zijn SuperB.

Canon-Eye

Forumguru
in de eerste tekstregel brandt het ook nog zonder "t"
Kom kom, het is een Skodaforum, geen NL-taalforum!
Dat het begrip "stam + t" inmiddels uit het onderwijs wegbezuinigd lijkt te zijn is jammer - of irritant, naar keuze - maar uit de context wordt doorgaans de bedoeling wel duidelijk.
Dus niet te veel over zeuren zou ik zeggen, want teveel aandacht voor de tik- of taalfouten vertroebelt 't zicht op de eventuele denkfouten! :jaja:

Pendragon

Donateur
Bij mij bleef het epc lampje niet aan, maar ging onderweg branden samen met het uitlaatsysteemlampje. Bij mij was het een bobine die niet goed was. Deze is vervangen en dat probleem is weg. Als het epc lampje blijft branden zou de dealer toch een storing moeten kunnen uitlezen lijkt me.

whwh

Lid
was de schakelaar van de remlichten, probleem is in ieder geval opgelost.

bedankt voor meedenken!!

Laat ik nu hetzelfde probleem hebben maar dan anders. Remlichtschakelaar is nu al drie keer vervangen en telkens ontstaat er storing na een aantal keer te hebben geremd. Onlogisch signaal is de fout. Code zou ik moeten opvragen. Bedrading is doorgemeten en zou goed moeten zijn. Wat kan het nog meer zijn?

Joske

Forumguru
Zelfde auto? Bouwjaar? Motor? Km stand?

Krijg je dezelfde storing te zien, namelijk EPC?

EPClampje wil niet alleen zeggen storing op remlichtschakelaar, zitten meerdere zaken op.

Kan ook de bobine zijn bijvoorbeeld.

Zelfde 1.4 mpi van 2000 met 156.000 km (2e eigenaar uit erfenis) aqw motor. Geeft wel degelijk onlogisch signaal op remlicht schakelaar. Ze gaan nu de bedrading vervangen na de vierde schakelaar. Hij doet het laten we zeggen twintig keer foutloos remmen en daarna is het storing.

Bovenaan Onderaan