Mijn Octavia heeft al een tijdje een brandend EPC lampje. Ik merkte niet echt iets vreemds en de merkloze garage zei dat het waarschijnlijk iets met EGR klep was o.i.d. Als ik er geen last van had of iets merkte, had het ook niet heel veel haast. Het lampje was na starten soms weer uit, maar kwam halfweg de rit weer opzetten. Nu merkte ik de laatste tijd dat de auto anders begon te reageren, dus vandaag toch maar weggebracht om uit te lezen. (ik heb zelf een heel goedkoop uitleesding, maar kreeg de melding niet uitgelezen).
CONCLUSIE: Meneer, de druk na de turbo geeft een fout, dus de turbo zal mechanisch defect zijn. Wel snel voor een auto met 91.000 km, maar ja, het is wat het is. Kosten: houd u even vast....... 2200 euro! Want er zijn geen gereviseerde modellen beschikbaar en het is wel een dagje werk. Dus dat heb ik maar even niet laten repareren en ik ga op zoek naar andere oplossingen. 2200 euro vind ik een nogal bizar bedrag namelijk.
Ik denk niet dat dit probleem vergelijkbaar is met jouw probleem, maar toch wilde ik deze schok even delen.