EPC

Luca

Nieuw lid
Gisteren gedurende rit op de autosnelweg gaat m'n YETI (2013,24.000km) opeens over in schokkende bewegingen en haalt geen snelheid of kracht meer en gaat ook het lampje EPC branden..................gelukkig ben ik dan slechts 5km van mijn SKODAgarage vandaan.Technieker doet een analyse via z'n computer en daar valt af te lezen:dat er een overslag 1ste cilinder is,de bougiekabel en de bougie wordt vervangen en na een testrit (op de autosnelweg) rijdt mijn YETI terug als nieuw;Kostprijs=126€

RefleCs

Forumguru
1.2 TSI? Dit heb ik 3 keer gehad met mijn Fabia 1.2TSI. Eerste maal bougie en kabel vervangen. Echter bleek de hoofdoorzaak te zitten in de bobine. Helaas moest daar na 2 weken weer dezelfde storing voor terugkeren. Na vervanging van de bobine en alle bougies en kabels heb ik 2 jaar zorgeloos gereden en toen met een rit naar Duitsland hetzelfde gehad. Gelukkig was het toen snel op te lossen omdat ik de oorzaak al kende.

De bobine is de achillespees van de 1.2TSI geweest in mijn Fabia Combi Scout.

Luca

Nieuw lid
inderdaad een 1.2 TSI
de bobine werd ook nagezien/uitgemeten maar bleek in orde (was ook het eerste idee van de technieker dat het om de bobine zou gaan maar blijkbaar in mijn geval niet dus)

Monteurtje

Forumguru
Eerste waar ik naar kijk zijn de bougiekabels. Daar is de steenmarter dol op. 8 van de 10 keer is dat de oorzaak. Of oxidatie in bobine van cilinder 2 of 3.

Luca

Nieuw lid
Deze week terug EPC lamp aan ,wagen gaat schokken vanaf 90km/u(heel vervelend als je dit op de autoweg voorhebt) en heeft minder vermogen........diagnose bij de dealer geeft terug overslag in eerste cilinder,hebben nu de bobine vervangen (kostprijs 271€) en na testrit werkt terug alles optimaal,hopelijk voor altijd

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan