Error Diesel Particle Filter Differential Pressure Sensor

Sinds vanavond brand het motor storingslampje (geel). Na het uitlezen komt de code P2452 (Diesel Particle Filter Differential Pressure Sensor) omhoog. Is het aangeraden om hiermee terug naar de garage te gaan of eerst eens te resetten en kijken of deze terugkomt?

Ik heb de wagen vanmorgen door de carwash gereden en na een 1-2 km rijden, de wagen laten staan voor 8 uur. Zou dit ermee te maken hebben of is de sensor toch kapot?

Joske

Forumguru
Wsl sensor zelf die stuk is hoor :)

het zou ook kunnen dat je roetfilter mss vol zit... doe je al eens lange ritten?

Wsl sensor zelf die stuk is hoor :)

het zou ook kunnen dat je roetfilter mss vol zit... doe je al eens lange ritten?

Iedere week 1 of 2 keer over en weer van oostende naar gent (enkel +- 64km). Dit weekend ook autostrade gereden naar ruddervoorde. Vorige week toen ik aan men werk stond, bleef de ventilator hard draaien. Zelfde toen ik thuis was. Ik merkte een verhoogd stationair toerental op en de schakel indicator wou dat de motor in toeren bleef. Ik vermoed dat hij dan aan het regeneren is geweest. Echter geen foutcode van de roetfilter ofzo.

Iemand enig idee wat zoiets zou kosten hier in België, (incl werkkosten?)

Joske

Forumguru
de sensor (inclusief kabel) kost bij de garage €80 (als ik de goeie aan het bekijken ben tenminste).

Werktijd heb ik absoluut geen idee van.. maar ik zou gewoon morgen keertje bellen naar garage?

ik "gok" op 2 uur arbeid maximum.

martijn v o

Forumguru
Kun je hem zelf uitlezen? zo ja dan kun je kijken of er een of meerdere regeneraties zijn afgebroken/mislukt.
Tevens kun je dan de volheid van het roetfilter bekijken.
Dit is wel serieus iets om gelijk aktie te ondernemen want als je roetfilter (te) dicht zit krijg je allemaal andere enge dingen.

Kun je hem zelf uitlezen? zo ja dan kun je kijken of er een of meerdere regeneraties zijn afgebroken/mislukt.
Tevens kun je dan de volheid van het roetfilter bekijken.
Dit is wel serieus iets om gelijk aktie te ondernemen want als je roetfilter (te) dicht zit krijg je allemaal andere enge dingen.

Uitlezen met Vag-com niet. Enkel een simpel odb2 apparaat. Vanmorgen naar de garage gegaan, de sensor werd vervangen. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Factuur moet ik nog krijgen. Ik update deze post als ik de totaal prijs heb.

Interactieve punctie
Verschildruksensor uit en ingebouwd, vervangen
sensor
kleine leveringen
milieubijdrage

159,72 euro in totaal.

Joske

Forumguru
Dat is duidelijk.... :lezen:

prijzen zonder BTW?

maar dan zijn ze in totaal 10 * 1 kwartier bezig geweest, dus 2 uur en 30 minuten?

Bovenaan Onderaan