woozie
Actief lid
vrienden,
wat mij erg opvalt...
bij een koude motor kan je als je het gaspedaal helemaal indrukt merken dat het toerental juist eerst omlaag gaat en dan pas omhoog.
je merkt dit vooral als je weg wil rijden op een helling (ik moet met een koude motor de parkeergarage uit rijden en vanuit stilstand van de helling wegrijden aangezien het rolluik nog eerst open moet gaan) of als je wegrijdt bij een stoplicht. (hellingrijden is al eens langsgekomen op het forum)
het is net zoiets als wegrijden waarbij je de koppeling te snel laat opkomen..
als je juist weinig gas geeft en rustig wegrijdt dan lijkt het vloeiender te gaan als dat je veel gas geeft maar terugvalt.
valt jullie dit ook op?
wat mij erg opvalt...
bij een koude motor kan je als je het gaspedaal helemaal indrukt merken dat het toerental juist eerst omlaag gaat en dan pas omhoog.
je merkt dit vooral als je weg wil rijden op een helling (ik moet met een koude motor de parkeergarage uit rijden en vanuit stilstand van de helling wegrijden aangezien het rolluik nog eerst open moet gaan) of als je wegrijdt bij een stoplicht. (hellingrijden is al eens langsgekomen op het forum)
het is net zoiets als wegrijden waarbij je de koppeling te snel laat opkomen..
als je juist weinig gas geeft en rustig wegrijdt dan lijkt het vloeiender te gaan als dat je veel gas geeft maar terugvalt.
valt jullie dit ook op?