Ervaring coulanceregeling ketting TSI

Spierings

Forumguru
Bij deze wil ik mijn ervaring delen van de coulanceregeling welke ik heb ontvangen van de Skoda dealer, de aanvraag is gedaan via een bevriende garage welke meerdere mensen daar kent.

Betreft:
7-2011 Skoda Fabia 1.2 tsi welke 54000 km gelopen heeft.

Vergoeding:
100% delen
Arbeid voor eigen rekening.

Arbeid zou zijn €385 ex btw wat dus €465 incl btw is.
Hierop willen ze mij dan wel 20% korting geven, wat erg netjes is..

Maar ondanks dat ik net eigenaar ben van deze auto, vind ik de regeling toch slecht omdat het om een slecht product gaat en het met deze regeling de importeur nog geen 100 euro kost (verkoop prijs delen kosten minder als €100 laat staan de inkoop):fool:

Dan te bedenken dat de garage waar ik de wagen heb gekocht al €67 afgetikt heeft om de ketting bij een dealer te laten controleren. Deze is goed bevonden, dit terwijl deze wel rammelt na start:pieker:. Heb hier dus ook sterk mijn twijfels over aangezien de afdekkap niet eens los is geweest..

Ga er niet meer woorden aan vuil maken en ga de ketting nu gewoon zelf vervangen. Is een mooi karwei.

Kan daarna de wagen mooi gechipt worden:D

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
één ding snap ik alleen niet in je verhaal.
Je zegt dat JIJ hem net hebt .....
Dan heb je hem toch aangeschaft met een 3 tot 6 maanden garantie ?
Maw de vervanging is dan toch voor de dealer waar je deze hebt aangeschaft ?
Dat is de zaak waar jij als koper zaken mee doet en in dit geval niet de Skoda dealer of Importeur.

Spierings

Forumguru
Heb de wagen begin juni zonder garantie gekocht bij een autobedrijf, garantie is de meerprijs in vele gevallen niet waard in mijn ogen aangezien ik alles zelf kan. Hier vragen ze vaak belachelijke prijzen voor, een enkele is hier rieel mee. Het is net wat ze willen en met de prijs kunnen doen. Gaat om het totaal plaatje.

Daarnaast maak ik het liefste zelf mijn auto aangezien ik het grote deel van kleine autobedrijf het niet erg hoog schat..

Aangezien dat de wagen in het verleden altijd dealer onderhouden, kun je voor coulance dus gewoon bij een dealer aankloppen. De garage heeft hier dus niks mee te maken. Is tenslotte een gebrek van het product wat een heel auto leven lang goed zou moeten zijn.. Dat maakt het dus een "Skoda" probleem

Maak er ook niet veel praat van, zijn de kosten niet. Was meer benieuwd hoe anderen hier ervaring mee hebben.
Niet geschoten is altijd mis;)

Laatst bewerkt:

jonbongoofy

Forumguru
Ben wel benieuwd hoe lang je bezig bent met de ketting vervangen en hoe die klus je uiteindelijk bevallen is. (je hebt vast een tijd in gedachten dat je er mee bezig bent) Succes in ieder geval! En natuurlijk dat het probleem dan opgelost is en blijft.

Spierings

Forumguru
@jonbongoofy Heb het al een paar keer gedaan, is al wel een paar jaartjes geleden. Valt reuze mee door de enkele nokkenas. Met 3-4 uur hoop ik wel klaar te zijn. Nieuwe kettingen zijn wat veranderd..

Bovenaan Onderaan