HBos
Lid
De eerste 10.000 km heeft mijn Octavia in Nederland mogen rijden, maar ik was toch wel erg benieuwd hoe de motor, en zeker de automaat, op vakantie in de bergen zou presteren.
Dat valt gelukkig niet tegen:
Op de autobahn blijft de snelheid er goed in, 120+ op hellingen is goed haalbaar.
De automaat schakelt goed op (en terug) bij omhoog rijden van bergpassen, ik had het gevoel dat de motor nooit heeft moeten "zwoegen" bij te lage toerentallen. Dit in tegenstelling tot rijden in Nederland waarbij ik de automaat wel eens iets te vlot vind opschakelen. De motor heeft voldoende pit om de bergpassen vlot op te rijden (auto met 4 personen en bagage).
Bij afdalingen schakelt de bak wel automatisch terug bij afremmen, maar naar mijn mening niet genoeg, ik heb toch vaak gebruik gemaakt van de handbediening om een lagere versnelling in te schakelen en zo de remmen wat te ontlasten.
Al met al ben ik erg tevreden met de prestaties van de O2 met de 1.2 tsi motor, en natuurlijk erg prettig is de enorme bagageruimte op vakantie.
Dat valt gelukkig niet tegen:
Op de autobahn blijft de snelheid er goed in, 120+ op hellingen is goed haalbaar.
De automaat schakelt goed op (en terug) bij omhoog rijden van bergpassen, ik had het gevoel dat de motor nooit heeft moeten "zwoegen" bij te lage toerentallen. Dit in tegenstelling tot rijden in Nederland waarbij ik de automaat wel eens iets te vlot vind opschakelen. De motor heeft voldoende pit om de bergpassen vlot op te rijden (auto met 4 personen en bagage).
Bij afdalingen schakelt de bak wel automatisch terug bij afremmen, maar naar mijn mening niet genoeg, ik heb toch vaak gebruik gemaakt van de handbediening om een lagere versnelling in te schakelen en zo de remmen wat te ontlasten.
Al met al ben ik erg tevreden met de prestaties van de O2 met de 1.2 tsi motor, en natuurlijk erg prettig is de enorme bagageruimte op vakantie.