Ervaring met 1.4 TSI DSG

Taafje

Nieuw lid
Ik heb een nieuwe Octavia Combi besteld; 1.4 TSI DSG en hoor hier graag van ervaringsdeskundige hoe dat deze bevalt.
Ik ben altijd een fervent dieselrijder geweest, en nog totdat deze wordt geleverd, maar vanwege de vaste kosten nu besloten voor benzine, ook omdat ik veel minder km's ga rijden.

De auto wordt hopelijk over een week of 8 geleverd dus nog ff te gaan.

Wanneer je al een tijdje met soortgelijke Skoda rijdt hoor ik graag de ++ en --

JanR

Nieuw lid
Sinds 4 weken rij ik met een 1.4 TSI Combi Elegance BL met DSG. Hiervoor een Opel Astra 1.8 Station automaat.
Wat mij betreft een wereld van verschil. De DSG is soepel en sneller dan de Opel. In de file vind ik de auto iets minder soepel rijden, schokt wat meer maar na nu iets te veel in de file te hebben gestaan is dat gevoel minder.
Min punten, nog niet echt gevonden.

a3h

Lid
Ik heb een nieuwe Octavia Combi besteld; 1.4 TSI DSG en hoor hier graag van ervaringsdeskundige hoe dat deze bevalt.
Ik ben altijd een fervent dieselrijder geweest, en nog totdat deze wordt geleverd, maar vanwege de vaste kosten nu besloten voor benzine, ook omdat ik veel minder km's ga rijden.

De auto wordt hopelijk over een week of 8 geleverd dus nog ff te gaan.

Wanneer je al een tijdje met soortgelijke Skoda rijdt hoor ik graag de ++ en --

Nu 2 weken een 1.2 DSG en dit rijdt perfect. De DSG doet prima z'n werk en helemaal in de file .Hiervoor een 1.6 handgeschakelde VW golf station gehad.

Okkie15

Nieuw lid
Sinds 1 jaar rijd ik in een Combi 1.4TSI met DSG Amb.BL. Ronduit een geweldige auto! Teller staat nu op 24k en stap elke dag met plezier in. Vooral lange ritten op de autobaan met 160-170km/u zijn een genot, waarbij nog een normaal gesprek is te voeren. Minpuntje? Misschien dat de DSG wat langzaam op gang komt bij koude motor, verder klinkt de motor een beetje als een diesel bj koude motor. Dit is echter na een paar 100mtr niet meer hoorbaar.

ertromp

Forumguru
Ik rijdt sinds mei 2010 in de 1.4 TSI in combinatie met DSG. Perfecte combinatie.
In de zomer door Italie en Oostenrijk gereden en geen nadelen ondervonden.
Ook ik heb het gevoel dat na enkele 1000km's de DSG perfect ingereden is en het schakelen soepel verloopt.
Wel zit je bij bijvoorbeeld 60km/h zo in de 7e versnelling en als je dan snel gas geeft maakt de DSG enkele snelle sprongen terug naar 4 waarbij er een schokje te voelen is.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over trekkracht/snelheid en de schakelingen die de DSG maakt.
Inmiddels 12700 tevreden km er op zitten!
Voor deze auto had ik een 2005 Octavia met 1.9 TDI motor. Betreffende trekkracht vind ik ze aan elkaar gewaagd als is de acceleratie in de TSI sneller.

Bovenaan Onderaan