Ervaring met brilhouder?

Bakkertje

Forumguru
Ik heb zelf een brillenkoker in mijn portierbak met daarin mijn zonnebril en ben erg benieuwd naar jouw ervaringen als je er 1 besteld hebt, of van iemand anders hier die hier wellicht meer ervaring mee heeft.
 

Okki

Donateur
Er zijn al diverse mensen die ervaringen gevraagd hebben hierover (zoekfunctie) maar daar is niet echt op geantwoord.
Helaas heb ik geen handgrepen.....dus bij mij past het al helemaal niet. Dus slingerd de bril in het portiervak.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is een multifocale bril dan niet handiger? Hoef je onderweg niet te wisselen, wat mij een enigszins riskante handeling lijkt.

Als zonnebril gebruik ik daar een voorhanger bij, die zit in het kleine "bergvakje" linksonder het dashboard en kan ik er met één hand zo op clippen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Daar heb ik dus een andere oplossing voor, gewoon met één hand en minimale afleiding van het verkeer: een (polariserende) voorhanger. En die kan nog opklappen ook - handig in tunnels.
 
Ik ken de opzetbrillen, maar ik heb niet altijd hetzelfde model bril.
Zelfs mijn reservebril is dikker dan mijn normale bril.

En ik vind een zonnebril op sterkte met extra opties fijner dragen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn voorhanger is een bril of 10 geleden pasgemaakt op de toenmalige nogal grote glazen :jaja: en dat heb ik zo gelaten. Alle volgende brilmonturen waren kleiner, dus het ding dekt altijd volledig... en de verende clip past op randloze tot behoorlijk dikke monturen.
Een zonnebril op sterkte heeft zeker z'n voordelen, maar ik heb die nog niet gezien in polariserende uitvoering en daar ben ik nou weer erg aan gehecht.
 
Bovenaan Onderaan