Ervaring met Brodit i.c.m. Tom Tom?

Maarten

Forumguru
Zijn er forumgebruikers die ervaring hebben opgedaan met het gebruik van een Brodithouder voor hun Tom Tom Go?
Ik ben nieusgierig naar de ervaringen omdat ik overweeg zo'n ding aan te schaffen.

Zie ook hier:

Brodit Clip

Brodit Mounting Platform

Alvast bedankt voor de reacties!
/forum/images/graemlins/cool.gif

Beker

Actief lid
Ja, ik heb zo'n brodit clip voor mijn PDA. Ik ben er erg tevreden over. Eerst zat mijn PDA op zo'n zwanenhals en dan trilde hij nog wel eens. Ook vond ik hem te ver van mij afstaan wat de bediening tijdens het rijden (vermijden van een file) niet ten goede kwam.

De brodit clip was erg makkelijk te installeren en de PDA zit er stabiel op. Brodit maakt gebruik van de ruimte tussen twee dashboard delen en voor de leaserijders onder ons is dit een uitkomst (geen gaatjes, geen gezeur bij inleveren). Wel is het zo dat in mijn geval het bakje boven op het dashboard door de houder iets (2 a 3 milimeter) omhoog komt waardoor je net een streepje ziet. Maar ik vind dat verwaarloosbaar.

Ik ben ook van plan zo'n proclip en brodit houder aan te schaffen. Vanwege carkit wil ik hem rechts naast het stuur plaatsen, alleen dan weet ik niet of hij voor de stream radio zit (ik meen hier een keer iets over gelezen te hebben) waardoor je enkele knoppen niet meer kan gebruiken of een cd niet kan verwisselen, vanwege de kabel.

/forum/images/graemlins/worshippy.gif Heeft iemand die dit gebruikt misschien wat foto's? /forum/images/graemlins/worshippy.gif

Vraagjes: ik overweeg ook een Tom Tom Go 700. Je kunt die met een zuignap aan het raam bevestigen. Gaat dat niet goed (in een Fabia)? Of overweeg je om een andere reden zo'n Brodit?

Maarten

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Vraagjes: ik overweeg ook een Tom Tom Go 700. Je kunt die met een zuignap aan het raam bevestigen. Gaat dat niet goed (in een Fabia)? Of overweeg je om een andere reden zo'n Brodit?

[/ QUOTE ]

Jawel hoor, dat gaat prima! Ontvangst is goed. Ik ben alleen voorstander van een vrij uitzicht door het voorraam. Niet dat de TomTom zoveel zicht wegneemt, dat valt ook wel mee.

Ook vind ik het gewoon mooi om de TomTom op het dashboard te hebben zitten in plaats van met een zuignap tegen het raam. Het werkt goed, maar verdiend niet de schoonheidsprijs.

Verder is de TomTom Go 700 een echte aanrader. Wil je je verder verdiepen in de materie moet je hier eens een kijkje nemen:

Forum TomTom

Succes!

Beker

Actief lid
@Butchie,

De houder van mijn PDA zit rechts naast het stuur voor het linker ventilatierooster. Ik kan de Stream nog steeds goed bedienen, wel is het zo dat het ejectknopje van de cd uit het zicht zit maar hij is op de tast gewoon goed te vinden. CD verwisselen is geen enkel probleem.

Ik heb een Brodit i.c.m. een Nokia telefoon. Bevalt prima, erg stabiele manier van bevestigen. Lijkt mij ook erg geschikt voor een Tom Tom. Ik heb zelf een Go 300 en overweeg een tweede clip ernaast te zetten.

Arjo

Nieuw lid
Ik heb een brodit houder voor mijn MDA Vario. Op dezelfde plaats als Beker (hierboven). Zit zeer stabiel. Beter dan zo'n zwabber ding wat met een zuignap aan het raam hangt. Het zicht naar buiten is nog steeds prima. BT Gps muis kan dan prima in het vakje boven op het dashboard /forum/images/graemlins/24.gif

CD eject is idd uit het zicht, maar is blindelings prima te vinden. De brodit clip is niet goedkoop, maar zeker z'n geld waard.

Oops zie nu dat dit een beetje off-topic is. Sorry. /forum/images/graemlins/koffie.gif

Maarten

Forumguru
Ik denk dat ik mijn verjaardagslijstje maar eens in ga vullen.... /forum/images/graemlins/baby012.gif

Als je het mooi wilt doen, plaats de brodit houder op de luchtrooster links naast het stuur. klein hoekje uitvijlen en je kabeltje kan mooi worden weggewerkt. niks lelijks rechts naast het stuur dat over de bediening van de radio valt en het is 10x mooier dan een ProClip kunstof plaatje.

ProClip kost al &gt; EUR30. een nieuwe roosterunit kost maar EUR21 (ex BTW) en je kan de het luchtrooster gewoon gebruiken!

Dutch

Actief lid
hoe monteer je de houder dan zonder gebruik te maken van die ProClip? Schroef je de houder dan direct op het rooster vast?

Dutch

Actief lid
Heb zojuist een tomtom Go 700 van mijn vrouw gekregen voor mijn verjaardag!

Ik probeer het eerst eens een tijdje met de zuignap op de voorruit, maar montage op het dashboard lijkt me wel wat.

Ik denk dan aan een Brodit proclip rechts van het stuur in combinatie met de 'alternative mountplate' van tomtom. Of kan ik beter de houder van brodit gebruiken i.c.m. de proclip?

nou da's een mooi verjaardagscadeau /forum/images/graemlins/24.gif
Happy Hurtday, en minstens nog een keer zoveel hé /forum/images/graemlins/24.gif

Bovenaan Onderaan