Ervaring met G3 installatie op 1.8T

whalertje35

Actief lid
Wij zijn een beetje geschrokken van het verbruik van de 1.8 T in onze Ocatvia. Nu zijn wij wel van een TDI (Golf) overgestapt naar een benzinemotor, maar toch vind ik onder de 1 op 10 een aardig verbruik (veel stadsverkeer).

We zitten nu te denken om een G3 installatie in de Ocatvia te laten bouwen, de reden hiervan is dat wij dik tevreden zijn met de Octavia maar alleen het verbuik drukt een beetje de pret en om nu gelijk weer voor een andere auto te gaan kijken vind ik een beetje overdreven. Aan de ene kant had ik eerst iets van, we gaan gelijk kijken voor een Octavia met een TDI motor (met de dealer valt denk ik wel het een en ander te regelen, we hebben de auto pas 1.5 week) maar deze uitvoering vind ik wel zeer special en die vind je niet snel met een TDI. Dus zodoende de G3 installatie.

Wat zijn de ervaringen met een 1.8T op G3, de een zegt dat gaat niet goed met een turbo. De G3 installateur zegt uiteraard, geen probleem. Het beste is wat de ervaringen van de eigenaars zijn met een 1.8T.
 

TurboBooster

Forumguru
Ja, dat heb je met een auto met zoveel vermogen (150pk).

Met mijn O1 combi die tevens gechipped is rijd ik ongeveer 1 op 12 /1 op 13.
Alleen je moet je rechtervoet wel in bedwang houden, zeker bij stadsverkeer.
Op de boordcomputer kun je gemiddelde verbruik alsmede het op dat moment huidige verbruik aflezen, misschien helpt dat om de rechtervoet wat meer in bedwang te houden.


TB.
 

Roel

Lid
Ik zou je eerst heel goed laten adviseren.

Persoonlijk denk ik dat de levensduur van de Turbo danig wordt verminderd omdat LPG zorgt voor een hogere verbrandingstemperatuur. De materialen, welke in de turbo worden gebruikt, met name de Turbine Rotor, zijn ontwikkeld voor een bepaalde maximum temperatuur (benzinemotoren ongeveer 1000 graden celsius) om vervorming te voorkomen. Kom je boven deze maximum temperatuur uit, dan zal op termijn deze T/R de geest geven.
Laat je alsnog LPG installeren zorg dan tenminste wel dat je de motor, na een lange rit minimaal 1 minuut stationair laat draaien om de turbo te koelen en aankoeken van de motorolie in het lagerhuis te voorkomen..

Succes.

Roel.
 

whalertje35

Actief lid
De rechtervoet hebben we juist erg in bedwang gehouden, we komen niet boven de 2500 toeren. Wat is jou ervaring met het chippen, want daar kan die ook zuiniger van worden (mits je je rechtervoet in bedwang houdt).

Maar we hebben juist voor de 1.8T gekozen vanwege deze motor (en uitvoering) , ik hoor en lees overal dat de 2.0 juist flink meer verbruikt en de 1.6 was voor mij geen optie.

Ja, dat heb je met een auto met zoveel vermogen (150pk).

Met mijn O1 combi die tevens gechipped is rijd ik ongeveer 1 op 12 /1 op 13.
Alleen je moet je rechtervoet wel in bedwang houden, zeker bij stadsverkeer.
Op de boordcomputer kun je gemiddelde verbruik alsmede het op dat moment huidige verbruik aflezen, misschien helpt dat om de rechtervoet wat meer in bedwang te houden.


TB.
 
Bovenaan Onderaan