Ervaring met RS 2.0 TD

Beste mensen,
Ik overweeg een Octavia RS TD uit 2014/2015 te kopen. In Nederland haast niet te vinden, dus import uit Duitsland. Heeft iemand goede/slechte ervaringen met dit type ?


Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk
 

Jee13

Forumguru
is de CUNA motor met standaard 184 pk en 380Nm en is goed te tunen met Stage 2 naar 235pk en 480 Nm
Icm een voertuiggewicht van 1375 kg maakt dit een heel vlotte auto
 
is de CUNA motor met standaard 184 pk en 380Nm en is goed te tunen met Stage 2 naar 235pk en 480 Nm
Icm een voertuiggewicht van 1375 kg maakt dit een heel vlotte auto
Dank hiervoor. Hij is zeker snel, maar ik ben ook benieuwd naar betrouwbaarheid, onderhoud, verkrijgbaarheid specifieke onderdelen. Is de motor een getunede versie van de 'gewone' 150pk 2.0 TDI ?

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk
 

Jee13

Forumguru
Ik heb veel opgezocht over de zowel de 150pk als de 184 pk motor, beide betrouwbare motoren, geen gekke dingen gevonden.

uiteindelijk heb ik de 150pk motor in de FR nu en die bevalt prima, volgende week wordt deze Stage2 gechipt bij VAG Techniek.

150 pk motor is wel stukje zuiniger
 

sitechris

Donateur
Ik heb bijna 110k op de teller staan van mijn GTD. Zelfde blok, iets andere koets.

Paar puntjes:
1) Chip is wenselijk, want stock komt de motor net wat power tekort. In een sportieve auto wil je stiekem iets meer dan 184 pk
2) Stage 2 nu goed voor 240 pk/500 nm. Nog steeds geen snelle auto, wel lekker vlot en veel koppel
3) Brandstofverbruik schommelt rond 1 op 16 met stevige rechtervoet. Netjes dus!
4) Olietemperatuur loopt op bij topspeedruns. Zelfs tot boven 130 graden. Weet niet of dit bij de Octi ook zo is.
5) Benzineblok loopt net wat geciviliseerder. Motor loopt tikje rauw.
6) Olieverbruik: 1 liter op 10.000 km.
 
Bovenaan Onderaan