Ervaring nieuwe Yeti Outdoor Ambition 1.2 TSI/105 pk

radwi

Nieuw lid
P1030247ak.jpg Beste Yeti-rijders,

Na meer dan 30 jaar als Opel-rijder overgestapt naar Skoda en wel vanaf half maart 2014 naar de fraaie sportieve en stoere Skoda Yeti Outdoor Ambition, 1.2 TSI/105 pk. De kleur is "Jungle Green".

De auto heeft een groot panoramisch schuifdak. Dit geeft een ruimtelijke beleving en "cabrio-gevoel" bij mooi weer.

Ten eerste complimenten aan het team van de Skoda dealer fa Korterink te Meppel. Zij hebben de aankoop en instructie van de Yeti goed begeleid. Dat geeft vertrouwen.

De eerste 1000 km heb ik er op zitten. De auto rijdt pittig en veel comfort is aanwezig. Volgens kenners is een 1.2 TSI turbo-benzinemotor gelijk aan een 1.6 gewone benzine motor.De verbruiksmeter geeft over de eerste 1000 km een verbruik van 1 op 14,08 km. Bij meting van de getankte liters kom ik op een verbruik van 1 op 13,9 km. Dus deze gegevens liggen vlak bij elkaar. Het verbruik lijkt gunstig en wanneer de auto goed is ingereden kan dit verbruik oplopen naar gunstiger waarden 1 op 15--16. Dit hangt natuurlijk af van de rij-stijl. Eventueel rijden zonder de 3 verwijderbare vrij zware achterbanken zal ook gunstig werken i.v.m. benzineverbruik.

In het begin sloeg enkele keren bij wegrijden de auto af. Dit kwam omdat mijn vorige Opel anders reageerde. Met de monteur van de garage een testrit gemaakt en deze demonstreerde hoe je gemakkelijk met slippende koppeling kunt wegrijden.

Het blijkt dat je kunt wegrijden volgens:

1. eerst gas geven en dan de koppeling laten opkomen
2. eerst de koppeling laten opkomen en dan naar gevoel gas bijgeven.

Nu geen problemen meer en ik geef de voorkeur aan methode 2

Opmerking bij de Swing Radio:

Na het indrukken van het knopje AS (Automatic Selection) verschijnt de tekst Storing......please wait. Je denkt dat er een storing is maar na enige tijd slaat hij keurig de voorkeur zenders in FM-band 3 op of in de AM-band 3. Een luxe 3 keuzebanden voor zowel FM als AM.
Het zou correct zijn als het woord Storing ontbreekt, Please wait is voldoende. Dit doorgegeven aan de Skoda-dealer en dit is werk voor de programmeurs.

Verder geen problemen gehad met de auto en ben zeer tevreden met deze bijzondere auto.

mvg

Wim

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf Wim!
Post eens een foto want die kleur zie je volgens mij niet zo veel.

radwi

Nieuw lid
Dag Ertromp,

Inmiddels heb ik een foto toegevoegd. Dan heeft u een indruk van de kleur "Jungle Green". Het is een fraaie kleur die bij de natuur aansluit.

mvg

Wim

Rosinfield

† In Memoriam
1 op 15/16 gaat alleen lukken wanneer je niet teveel snelweg kms met max toegestane snelheid rijdt.

ertromp

Forumguru
Dag Ertromp,

Inmiddels heb ik een foto toegevoegd. Dan heeft u een indruk van de kleur "Jungle Green". Het is een fraaie kleur die bij de natuur aansluit.

mvg

Wim

Echt een super stoere auto!
Wat vind je pluspunten in het rijden of de auto zelf ten opzichte van de Opels waar je zo lang mee gereden hebt?

Leon54

Actief lid
Heel mooie kleur ! Ik vind de wielen wat minder evenals de laatste uiterlijke veranderingen. Ik vind het eerste model toch net wat sympathieker ogen...

Canon-Eye

Forumguru
De echte vertaling is "bezig met opslaan" (ing-vorm van het werkwoord to store). Dus feitelijk geheel correct.
Andere vraag is of het apparaat niet gewoon alles in het Nederlands kan weergeven? "Zenders opslaan - even wachten aub" of zo... :arghh:

Bovenaan Onderaan