Ervaringen 1.8t 4x4?

Thielkinga

Nieuw lid
Ik overweeg de aanschaf van een Octavia 1 1.8t 4x4. De 1.8t ken ik vanuit een Golf IV, maar wat zijn de ervaringen met de 4x4 aandrijving? Duurzaamheid? Kostbaar in onderhoud? Iemand ervaringen?

CDK

Forumguru
@Thielkinga, hoe meer er op een auto zit hoe meer er kapot kan gaan, het haldex systeem is een degelijk en betrouwbaar systeem, maar op slijtagepunten kan je uiteraard onkosten krijgen als de auto op leeftijd raakt.

Tafkah

Forumguru
Ik heb 4 jaar probleemloos in een 2.0 4x4 gereden. Nou ja, alleen een probleem met olieverbruik dat uiteindelijk een jaar of twee na verloop van de garantie toch onder garantie is verholpen.
Dus veel ervaring op het verdere onderhoud kan ik je ook niet geven.
Fijne auto overigens, vooral met aanhanger...

Tafkah

Forumguru
De motor. 4x4 nooit problemen mee gehad. Maar goed, ik kocht hem bij 20k/1 jaar oud. Hoe dat over langere tijd gaat, kan ik niets over zeggen.

Thielkinga

Nieuw lid
Van de 2.0 8v is olieverbruik een bekende kwaal. Dat had me overigens niet weerhouden van de aanschaf als er een 2.0 op m'n pad was gekomen. Ik zocht ook niet specifiek een 4x4. Doel was een occi op benzine met lage kilometerstand. De 4x4 turbo had bij aanschaf in juni slechts 90dkm op de teller. Net ingereden dus.. :D

Octa Collection

Forumguru
Is niet echt een kwaal hoor dat olieverbruik. Het wordt vaak veroorzaakt door te dunne olie die voorgeschreven wordt maar dit oerblok heeft liever 5w-40 of 10w-40. (wat overigens ook aan de vw norm voldoet, is alleen geen longlife)
Mijn octa gebruikt ca 0,75 liter op 15000 km.

Tafkah

Forumguru
Die van mij 1 liter op 3000 km...
Pon heeft het onderblok vervangen, maak vlak daarna heb ik hem ingeruild voor een F1 (en een S2 geleased).

Bovenaan Onderaan