Ervaringen en foto's superb 18 inch op eibach

Oenoud

Forumguru
Beste medeforummers.

Even een vraag over de rijbeleving met 18 inch op eibach verlaging.
Ik weet dat het redelijk subjectief is maar wat moet ik mij voorstellen van de rijbeleving van 18 inch op eibach verlaging. Is dit te vergelijken met bijvoorbeeld mijn huidige Passat op 17 inch op standaard sportonderstel. Dit is volgens mij een verlaging van ong 1,5cm. Is te vergelijken met de standaard greenline van Skoda toch.

Aangezien er onder 18 inch ook een iets plattere band zit dan 17 inch en de auto iets lager wordt dan 1,5 cm ben ik hier wel benieuwd naar.

Het mag van mij best wel wat stugger zijn dan standaard auto's namelijk.
Ter illustratie een foto van de Polo van mijn vrouw.
Deze is verlaagd d.m.v. een schroefset welke nog niet op de laagste stand staat. :D

Mijn vrouw vond de auto met normale schokbrekers te zweverig. Dat moet je tegen mij niet 2 x zeggen.
De schroefset was snel gevonden namelijk. Auto ligt nu als een scheermes op de weg.
Het zal voor de Superb met 65.000 kilometer per jaar iets teveel van het goede zijn.
Maar enig contact met de weg is wel gewenst.:jaja:

IMG_1835.jpg

mwhite

Forumguru
ik rij ook op 18inch en greenline verlaagd zeg maar..
rijd goed en zeker niet zweverig.
merk banden zal hier ook in meedelen

zal niet zo rijden als de polo van je vrouw lijkt me meer een kart ...:tegek:

en als jij lekker wil zweven pak je de benz...:deuk:
de leasemaatschappij zal niet akkoord gaan met eibach denk ik....:laugh:

Oenoud

Forumguru
@mwhite als je eibach omschrijft als sportonderstel is het wel mogelijk. Offerte is al akkoord. Wachten op officiële bestelling. En dan kunnen we gaan aftellen. :jaja:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Oenoud

Forumguru
@Oenoud je pakt wel lekker uit met je aanstaande auto!

@jonbongoofy Bedankt. Ik heb er ook veel zin in moet ik zeggen. Dus dat worden nog lange weken wachten voordat het eindelijk zo ver is. Ik denk dat ik met de configuratie van de auto zoals hij gaat worden zeker gelukkig ga worden.
Opvallend dat ik nu eigenlijk alleen maar Skoda's om me heen zie op de snelweg.

Zeer veel octavia's trouwens. Skoda timmert behoorlijk aan de weg de laatste tijd.
Ik had nooit verwacht dat nog eens hardop te zeggen en er ook nog blij van te worden. :D

Thokozanoah

Forumguru
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar wil het je wel meegeven. Mijn RS is verlaagd met een verenset en ik heb 18" velgen met Michelin 225/40r18. Zeker niet te stug en bij een SuperB zal het zeker nog iets comfortabeler zijn door een langere wielbasis en een iets hoger gewicht :thumbsup:

• Leuk

Noord26

Forumguru
Onze is af-fabriek verlaagd met het 'Greenline' -15mm onderstel en we rijden op 225/40R18. Vind het een perfect compromis tussen sportief en comfort. Comfort is nog aanzienlijk te noemen zelfs als ik in andere auto's stap zonder verlaging en kleinere velgen (in verhouding met de auto zelf).

peterrapid

Forumguru
Persoonlijk vind ik zelfs eibach, multilink en 18" nog niet perfect dat, het is heel goed in comfort en rijgedrag maar voor diegene die nog ietsje meer willen denk ik is een schroefsetje van kw de enige oplossing wat bij deze ook op de modlijst staat voor volgend jaar. Maar is zeker een heel goeie comfortabel duo eibach en 18"

• Leuk

Rob

Forumguru
Heel even een zijpadje, als ik men daarmee niet ontrief :shutup:
Wat nou als je de 30mm verlaging van Eibach teveel vind? Is er ook een -15mm "Greenline verlaging" via Eibach mogelijk? @Antera ?

Michelv.

Forumguru
Nee, dan zou je greenline veren moeten plaatsen, verlagingsveren verlagen meestal rond de 3cm volgens mij.

Thokozanoah

Forumguru
Heel even een zijpadje, als ik men daarmee niet ontrief :shutup:
Wat nou als je de 30mm verlaging van Eibach teveel vind? Is er ook een -15mm "Greenline verlaging" via Eibach mogelijk? @Antera ?
Heb nog wel een setje O2 combi RS veren voor je liggen ter overname, komt de auto ook zo'n 15 mm lager van te liggen.........

• Leuk
Waarderingen: Rob

stijnheidi

Senior Member
Hoi @Oenoud mijn Superb combi is verlaagd met Eibach en heeft bilstein b4 dempers. Bang dat je comfort verliest hoef je niet te zijn. standaard is het model (van voor de facelift ernaa weet ik niet) vrij soft geveerd en stotterig op kleine oneffenheden. Vind ik teminste. Na de verlaging merkte ik vooral dat de veerweg iets minder is, maar het wordt allemaal wat strakker en hij gaat een stuk minder op één oor in de bochten en op rotondes. Achter heb ik ik daarnaast nog veerschotels van een audi TT laten plaatsen. Deze zijn 5 mm dikker waardoor je 6 a 7 mm minder zakt achter. Dit heeft bij mij (ook met volle vakantiebepakking incl. dakkoffer) nooit tot problemen geleid.

Oenoud

Forumguru
@stijnheidi bedankt voor je reactie. Heb je eventueel ook fotos van hoe dit er uit ziet onder je auto?
Ben ik eerlijk wel gezegd benieuwd naar. Volgens mij staat de auto standaard vrij hoog op de wielen.

Beetje lager is dan wel gewenst.

Bovenaan Onderaan