Ervaringen Masterlock

GJS

Senior Member
Lijkt mij vrij zinloos, grote kans dat je alleen maar maar grotere schade aan je auto hebt.
Ze slopen je stuurslot of zagen je stuur door.

lock

Actief lid
Het is idd groot en lomp. maar hij zit er alleen in als je erzelf niet inzit,
wellicht een oplossing tot er iest beters is,

hemi24

Forumguru
Wellicht is dit een betere oplossing:

redirect.php

DVC630001 - Mechanische Wegrijblokkering

- voor alle handgeschakelde versnellingsbakken
- mechanische blokkering van de schakelpook door het aan de carosserie vast bevestigde slotmechanisme
- blokkering van de achteruitversnelling
- het slot zit in de bekelding verwerkt
- inhoud set: slot, 3 sleutels met Škoda-logo, bevestigingsmateriaal en codekaart voor bijbestellen van reservesleutel(s)

(edit: je kunt natuurlijk ook altijd je 4 ventielen uitnemen en meenemen... ;) )

lock

Actief lid
Allemaal waar maar ja je moet iets als je het ze moeilijker wilt maken.

De navilock laat nog even opzich wachten helaas.

hemi24

Forumguru
Ben bang dat het dievengilde stiekem toch echt wel even staat te gniffelen als ze een masterlock op deze wijze gemonteerd zien. :mad:

lock

Actief lid
Ben bang dat het dievengilde stiekem toch echt wel even staat te gniffelen als ze een masterlock op deze wijze gemonteerd zien. :mad:

JA alleen op de film zit die verkeerd om. Hij komt aan de binnenkant te zitten. Ik zit het toch sterk te overwegen om te nemen. Een tijdelijke oplossing tot dat het afdekscherm op de markt is voor ons.

Het schrik in eerste af. Dus wellicht nemen ze je auto niet en gaan ze verder naar de volgende. één ding is zeker het kost ze meer tijd dus je alarm zal afgaan hopelijk.

En als dat gebeurt laat ik me herders hond los :)
en dan vast gehegehegeheh

vincefra

Actief lid
heb je niet schrik dat je tijdens monteren van die super lompe masterlock niet per ongeluk eens een barstje klopt op het scherm van je navi ...

Denk echt dat dit geen oplossing is ... zoals anderen al aangeven ... een goeie snok en stuur kapot + navi gestolen ...

Dan nog liever de navi inkitten (met sylecone of iets anders) dat je enkel met veel geduld er weer kunt afhalen indien nodig (defect navi bvb. ... )

hemi24

Forumguru
JA alleen op de film zit die verkeerd om. Hij komt aan de binnenkant te zitten./quote]

...dat zeg ik, monteren aan de binnenkant heeft geen zin, aangezien je dan het stuurwiel eraf kunt schroeven..! :biggthumpdown:

GJS

Senior Member
Als je hem monteert aan de buitenkant is er waarschijnlijk genoeg ruimte om die navi eruit te halen, daarom zal hij wel aan de binnenkant zitten.
En een stuur doorzagen gaat waarschijnlijk sneller dan eraf schroeven, zo'n stuur zit vrij zacht staal in, wel eens op TV gezien, binnen 30 seconden waren ze er doorheen.
Dus wat dat betreft maakt het ook niets uit of hij nu aan de binnen of buitenkant zit.

hemi24

Forumguru
Masterlock is ook niet bedoeld als zijnde een diefstalbeveiliging voor je radio/navigatie.

Eén of andere handelaar heeft blijkbaar door toeval gezien dat het wellicht een optie was en direct de kans aangegrepen om een hoop van deze artikelen te slijten...

lock

Actief lid
Ik heb op dit moment de Masterlock in de auto zitten. Moet zeggen werkt tot nu wel. Het is ff kloten maar hij dek mooi af. Ook als je je stuur naar voren haalt. Dus als ze hem willen meenemen dienen ze meer moeite te doen.
Hopelijk hoor je dan je alarm als die afgaat. En dan met de herders hond naar buiten (en geloof me dat wil je niet als dief :super:) 2x per week trainen loont :) Vast en niet meer los laten zeg maar.

Binnen nu en 2 weken komt de Navilock als proef in me auto. Ik zal dan verslag uitbrengen. Liever 200 uitgeven aan bescherming. ipv straks met een pioneer te moeten rond rijden en alle functies te verliezen.

Bovenaan Onderaan