Yoda
Nieuw lid
Hallo,
Zoals jullie al konden lezen twijfel ik voor mijn volgende aankoop tussen de 1.2 en de 1.4 tsi.
Na een proefrit bleek de 1.2 voldoende voor het 'normale verkeer' maar ik vrees toch wat de bergen en de bijpassende haarspeldbochten (dat was natuurlijk al moeilijker te testen ). Ok, we komen daar maar sporadisch (tijdens de vakantie) maar toch. Is het zo dat mindere koppel zich dan echt laat voelen (zeker met de koffers er dan nog bij)? En dat het rijden dan onaangenaam wordt?
Ik rij nu met een diesel (ongeveer evenveel pk dan 1.2) maar dit is door verminderd aantal km niet meer aangewezen.
Zijn er mensen die de wagen onder "extreme" toestanden al eens hebben kunnen uittesten?
Is het ook zo dat een kleine motor sneller slijt dan de grotere om die (relatief) zware wagen aan te drijven?
Chippen is, in eerste instantie, helaas geen optie.
Zoals jullie al konden lezen twijfel ik voor mijn volgende aankoop tussen de 1.2 en de 1.4 tsi.
Na een proefrit bleek de 1.2 voldoende voor het 'normale verkeer' maar ik vrees toch wat de bergen en de bijpassende haarspeldbochten (dat was natuurlijk al moeilijker te testen ). Ok, we komen daar maar sporadisch (tijdens de vakantie) maar toch. Is het zo dat mindere koppel zich dan echt laat voelen (zeker met de koffers er dan nog bij)? En dat het rijden dan onaangenaam wordt?
Ik rij nu met een diesel (ongeveer evenveel pk dan 1.2) maar dit is door verminderd aantal km niet meer aangewezen.
Zijn er mensen die de wagen onder "extreme" toestanden al eens hebben kunnen uittesten?
Is het ook zo dat een kleine motor sneller slijt dan de grotere om die (relatief) zware wagen aan te drijven?
Chippen is, in eerste instantie, helaas geen optie.