Ervaringen met de Navigon

whalertje35

Actief lid
Ik ben benieuwd wat voor ervaringen jullie met de Navigon hebben, die van mij zijn als volgt.

Positief:
  • Alles in 1,
  • Bij lege benzinetank geeft deze gelijk op de route die je rijdt een pompstation aan, ideaal,
  • Carkit werkt goed qua geluid en alles, alleen zie hieronder voor de bluetooth,

Negatief:
  • Blue tooth werkt gewoon niet goed, zowel op een Samsung Galaxy, Nokia 6310i (wel oud maar is Atex proof) en een iPod. In het begin werkte deze goed, nu wordt continu de verbinding verbroken en gemaakt,
  • Touch screen werkt niet feilloos.

Kan de Navigon ook voorzien worden van een update? Misschien dat dan mijn problemen weg zijn.

hojo

Lid
Hoi.
De aanbiedingsupdate heb ik gelijk aangekocht met de navignon voor 3 jaar (ik meen 29euro, koopje) en werkt zonder problemen alhoewel de update wel wat tijd nodig heeft.
Bluetooth werkt bij mij probleemloos.
Touchscreen werkt ook goed.
Branstofverbruik per km wordt ongeveer 7% te mooi weergegeven. Jammer.
Verder geen klagen. Een leuke aanwinst.
Gr. Hojo.

Tallguy

Forumguru
Je geeft in de titel aan dat je ervaringen zoekt mbt Navigon, maar in je posting is duidelijk dat je het meer over de Move & Fun hebt (Navigon is alleen(!) de navigatie en staat los van boordcomputerzaken en Bluetooth).

Bericht om bovenstaande reden verplaatst naar het 'grote car audio...' topic.

Inhoudelijk:
De Navigon heb ik, toen vriendin de Citigo kocht, meteen aan mijn PC gehangen. Bleek dat de maps van 2011 waren. Die meteen geupdate. Bij het doosje van Navigon zag ik wel een code, maar die bleek ik niet nodig te hebben.

turboturbo

Forumguru
Ik wilde ook net gaan reageren, om mijn ervaringen met Navigon te plaatsen. Echter hebben we het idd over 2 verschillende dingen: ik draai Navigon als app op mijn iPhone, jij hebt het over Navigon op de Move&Fun. :eek:

turboturbo

Forumguru
Ah joh, het kan altijd nog erger. Je zal ze de kost moeten geven die hun navigatie systeem 'tom tom' noemen, ongeacht het merk. ;)

Canon-Eye

Forumguru
Je zal ze de kost moeten geven die hun navigatie systeem 'tom tom' noemen, ongeacht het merk
En da's nog best begrijpelijk ook, want het is korter en bekt beter dan "navigatiesysteem".

Zo is ook lang niet elke 'jeep' een Jeep... (maar elke Jeep dus wel!) :smirk:

turboturbo

Forumguru
En zo is 'Jif' (Cif geheten tegenwoordig) ook korter dan 'vloeibaar schuurmiddel'...
Ik zeg altijd 'mijn navi....'
[/oudewijvenchat] :rolleyes:

hojo

Lid
navignon update

De aanbieding voor een 3 jarige update voor 29 euro zat destijds (okt 2012) in de doos op een sticker. Slecht te vinden trouwens Ik had dit vooraf gelezen op de site van navignon vandaar dat ik het wist. Mijn collega die de vw up tegelijkertijd had gekocht met ook navigon had het al in de prullenbak gegooid met de verpakking. Ik weet niet tot hoe lang die actie duurde maar had al wel ergens op internet gelezen dat een enkeling dit later alsnog kon/mocht bijbestellen bij navignon. Waag er is een belletje aan. Of die actie nu nog op gaat of niet. Nee heb je en ja kun je krijgen?
Succes, Hojo.

RobSmith

Nieuw lid
Opmerking over de verbruikscijfers op de Navigon:
"Optimische" verbruikcijfers komen uit de boordcomputer, de Navigon "toont" ze alleen.

De dealer kan de instellingen op verzoek bijstellen (binnen zekere grenzen).

Advies: hou 10 tankbeurten (of meer!) de agelegde afstand en getankte liters bij.
Dan kom je op een redelijk nauwkeurig cijfer uit.

Bij mij geeft de boordcomputer 4,5 aan voor de "long term", na inmiddels 9x tanken kom ik met de bovengenoemde berekening op 4,7. Wijkt dus bij mij ongeveer 5% af.
Bij eerstvolgende beurt vraag ik dan om dit te corrigeren.

Bovenaan Onderaan