Ervaringen met grijs interieur Ambition

Ik heb een Greenline Ambition besteld met het grijze interieur maar vraag me toch af wat jullie ervaringen zijn met betrekking tot vervuiling en krasvastheid tov de zwarte versie.
Helaas heb ik de keuze vanuit de folder moeten doen maar hoe staat het in het echt?

jalex_h

Forumguru
Hallo Niels2, wat mij betreft heb je de goede keuze gemaakt. Ik mag er al weer ruim een jaar tegen aankijken en ben er nog steeds tevreden over. Als ik dan weer een zwart interieur zie (bijna dagelijks) vind ik dat wel errug somber.
Qua beschadigingen ed is het niet kwetsbaarder dan zwart, maar vervuiling (zand ed) zie je juist minder.

EdK

Forumguru
Heb met de Yeti ook zwart met lichtgrijs en moet zeggen dat het me nog steeds erggg goed bevalt en kwa beschadigen kan ik me aansluiten met jalex zijn antwoord
Had al met mijn RR de nog lichtere kleur dan die nu bij de Yeti en gaf en geeft een veel ruimtelijker gevoel ook in je wagen

En in eerste instantie rade mijn dealer het af ivm inruil en doorverkoop
Maar de RR was hij binnen 3 weken alweer kwijt en voor een gemiddeld hoger bedrag dan de andere RR die er stonden.

Nee wat dat betreft kan ik dat twee kleuren dashboard een ieder aanraden

OII1.2tst

Nieuw lid
Ook ik heb een Ambition (een zwarte combi) met grijs interieur, ik vind het heel mooi en stof en kruimeltjes zie je nauwelijks. Ik zou het direct weer nemen.
Het enige is het klepje van het vakje achter de versnellingspook, dat vind ik wat erg licht, maar hij staat altijd open dus valt het niet zo op.

Doen!

Ik ben bewust om het zwarte dashboard gegaan om het contrast met de lichte lak “platin grey” te verhogen.
Bovendien komt de kleur van de lak terug in de lijst in het dashboard.
Was mijn lak zwart geweest had ik zeker om het grijs interieur gegaan.

Louis

Lid
Ik heb ook een grijs interieur. Inmiddels al 50.000 km gereden met de auto. Geen problemen inzake vervuiling gehad. Even met een sopje er over heen en alles is weer schoon. Krasjes zijn ook niet zichtbaar. Ik vind het heel mooi staan, gecombineerd met het zwart. Ik heb zelfs grijze matten gekocht in plaats van de standaard zwarte matten.
de volgende auto weer met een licht interieur.

homey

Nieuw lid
Heb gisteren voor het eerst het grijze interieur van mijn Superb gezien en ben er erg blij mee. Staat lekker chique :laugh:.
IMAG0539.jpg

Volvo940

Nieuw lid
Ziet er wel leuk uit dat grijs! Is dat een standaard te kiezen optie of moet je daarvoor bijbetalen (bij de ambition)?

Het 'aqua blue' ziet er wel een stuk blauwer uit bij jou op de foto dan de foto's die ik op internet zag! flashy!

homey

Nieuw lid
Bij de ambition kon ik kiezen tussen zwart of grijs interieur. Absoluut geen spijt van, het is een fantastisch licht interieur! Aqua Blue is in verschillende belichting steeds weer anders, ene keer meer grijs, andere keer meer blauw, ook met de kleur ben ik helemaal tevreden.

Ook ik heb een Superb in Ambition uitvoering en heb ook een grijs interieur. Was niet mijn eigen keuze, maar een foute bestelling door de leasemaatschappij. Achteraf kan ik alleen maar zeggen dat ik er enorm blij mee ben. Het geeft de auto een heerlijk licht en fris interieur, zeker in combinatie met de licht grijze lederen bekleding die ik er bij heb besteld.

Je kunt bij een Ambition dus kiezen tussen een zwart of een grijs interieur en de prijzen zijn gelijk.

Koots

Lid
Toch mooi hoe smaken verschillen, ik wilde pertinent het zwarte dashboard/interieur. Combineert mooi met de bruine lederen bekleding.

Volvo940

Nieuw lid
heb gekozen voor het grijze interieur, nu start het lange wachten!

Jammer dat ik de elegance niet kon nemen, dat beige is nog knapper...

Bovenaan Onderaan