Ervaringen met het Skoda alarmsysteem?

Hallo allemaal,

Ik denk er over om het Skoda 'af-fabriek' alarmsysteem te laten inbouwen in mijn nieuwe Skoda. Ik heb nog even de tijd om de order aan te passen.
Ik weet dat dit systeem niet gecertificeerd is, maar ik vroeg me af of er mensen zijn op dit forum die dit systeem ook hebben laten inbouwen en wat hun mening is over het systeem; werkt het goed? En is het geintegreerd met de afstandsbediening of krijg je een apart kastje?

Ik hoor het graag.

higgy

Forumguru
Waarom niet af-dealer een CANBUS-alarm klasse 2 of 3 gemonteerd? Werkt met je standaard afstandsbediening, communiceert via je CANBUS en scheelt je bijtelling. Daarnaast vindt de verzekering dit (vanwege de klasse 3) een leuker alarm.
Gebruiker Nomad kan je er wat meer over vertellen.

Dank je Higgy. Ik zal Nomad eens benaderen. Ik was gewoon benieuwd of er iemand op dit forum voor het Skoda systeem heeft gekozen. De reden voor een alarmsysteem mag duidelijk zijn: een Columbus! Hoewel geen enkele garantie dat ze hem niet jatten, wil ik het ze absoluut niet makkelijk maken.
je hebt gelijk voor wat betreft de bijtelling, maar het Skoda systeem is maar € 285,-. Scheelt me 3 euro per maand in de lease en de bijtelling gaat ook niet bijster veel omhoog. Zeker niet nu de auto € 1100,- goedkoper is geworden.

Constant

Erelid
Type III achteraf inbouwen is ongeveer 750 Euro (zowel bij de dealer als andere adressen die ik kon vinden, corrigeer me als ik het mis heb, scheelt me een hoop geld).

Type II achteraf inbouwen is ongeveer 550 Euro.

De winst lijkt me duidelijk te zitten in af-fabriek.

Racer

Lid
Hallo polleke,

Heb ondertussen ruim ervaring met het alarm, of eigenlijk: je merkt er niks van. Af en toe even inbreken in je auto om te testen of 'ie 't nog wel doet.

Af fabriek krijg je mooie weggewerkte knopjes voor uitschakelen interieurbeveiliging en hellingshoek-detectie. Praktisch en goed voor een particuliere rijder zoals ik.

Maar als 't een leasebak was, had ik wel een andere optie gekozen......

Racer

Ik heb het af-fabriek alarm en ik ben er zeer tevreden over. Doet zijn werk wanneer het moet en is mooi geintegreerd.

Hallo polleke,

Heb ondertussen ruim ervaring met het alarm, of eigenlijk: je merkt er niks van. Af en toe even inbreken in je auto om te testen of 'ie 't nog wel doet.

Af fabriek krijg je mooie weggewerkte knopjes voor uitschakelen interieurbeveiliging en hellingshoek-detectie. Praktisch en goed voor een particuliere rijder zoals ik.

Maar als 't een leasebak was, had ik wel een andere optie gekozen......

Racer

Bedankt Racer voor jouw reactie. Waarom zou je voor een ander systeem hebben gekozen als het een leaseauto is? (Voor mij is het nl een lease auto).

Ik heb het af-fabriek alarm en ik ben er zeer tevreden over. Doet zijn werk wanneer het moet en is mooi geintegreerd.

Kun je me iets meer vertellen. Moet je het systeem apart inschakelen of gaat dit gelijk met het op slot doen van de auto?. De knopjes waar Racer over spreekt, zitten die op het dashboard of krijg je toch een apart kastje waar dat op zit?

Ik ben benieuwd!

Hallo allemaal,

Ik denk er over om het Skoda 'af-fabriek' alarmsysteem te laten inbouwen in mijn nieuwe Skoda. Ik heb nog even de tijd om de order aan te passen.
Ik weet dat dit systeem niet gecertificeerd is, maar ik vroeg me af of er mensen zijn op dit forum die dit systeem ook hebben laten inbouwen en wat hun mening is over het systeem; werkt het goed? En is het geintegreerd met de afstandsbediening of krijg je een apart kastje?

Ik hoor het graag.

Hallo Polleke,

Mijn Octavia II Attractive Business (dus ook met Columbus navigatiesysteem) van mei 2008 is ook uitgerust met een af-fabriek alarmsysteem.
Ik had de meest uitgebreide genomen (met hellingdetectie etc...)
Het in- en uitschakelen van het alarm doe je gewoon met de afstandsbediening in je sleutel. De interieurbewaking kun je uitschakelen middels een schakelaar die is gesitueerd onder op de middenstijl tussen voorportier bestuurder en achterportier.

Helaas moet ik je meedelen, dat dit alarm het "Dievengilde" er niet van heeft weerhouden, om afgelopen nacht het Columbus navigatiesysteem uit mijn auto te stelen. Men heeft de zijruit (bestuurderskant) ingeslagen en vervolgens het navigatiesysteem gedemonteerd. Nu kan ik niet met zekerheid zeggen of het alarm nu wel of niet is afgegaan. Zelf heb ik nl. niets gehoord!!! Misschien dat mijn dealer hier uitsluitsel over kan geven.

Succes met je keuze.

Fabia

† In Memoriam
Balen zeg en dat ondanks je alarm. Het is echt niet te geloven. Ze worden echt met boosjes gestolen.

KMA

Lid
Hoi turbopower,
misschien is je sensor kapot ? Net als bij mij. Je kunt het aan het knipperen van het rode ledje zien.Als het na 30 seconden snel blijft knipperen is het interieuralarm niet ingezet (vanwege in mijn geval een kapotte sensor). Ff door de dealer laten uitlezen geeft uitsluitsel.

Constant

Erelid
Ik heb trouwens de afgelopen drie maanden een stuk of 4 keer gehad dat de startblokkering blokkeerde. Ik zal het maandag melden bij m'n dealer, maar ben ik nou de enige met dit soort problemen?

Af-fabriek alarm

Hoi turbopower,
misschien is je sensor kapot ? Net als bij mij. Je kunt het aan het knipperen van het rode ledje zien.Als het na 30 seconden snel blijft knipperen is het interieuralarm niet ingezet (vanwege in mijn geval een kapotte sensor). Ff door de dealer laten uitlezen geeft uitsluitsel.

Een van de medebewoners in ons appartementencomplex heeft wél een auto-alarm af horen gaan tussen 02:15 en 02:30 uur. Ik ben dus waarschijnlijk zo'n vaste slaper dat ik het gewoon niet heb gehoord.
De volgende morgen uiteraard wél even getest door mijn kop even naar binnen te steken (door het ingeslagen raam) en toen ging ook gewoon het alarm af hoor.

Fabia

† In Memoriam
Wat natuurlijk ook meetelt is dat je zo vaak een auto alarm hoort dat je eigenlijk daar niet meer van opkijkt.

Wat natuurlijk ook meetelt is dat je zo vaak een auto alarm hoort dat je eigenlijk daar niet meer van opkijkt.

Klopt... dat is wel weer een nadeel. 9 van de 10 keer is het ook een vals alarm met bv storm of onweer. Mensen kijken dan niet meer op of om. Ze zouden gewoon echt iets moeten doen aan de beveiliging van de autoradio's of ze niet uitwisselbaar maken.

Fabia

† In Memoriam
Heb ik ook vaak als ik met de vrachtwagen wat kort langs een geparkeerde auto rij. Prompt gaat het autoalarm af.

Constant

Erelid
Ik denk dat de el cheapo bouwmarkt alarmen een hoop vals alarmen veroorzaken.

En als een gecertificeerd alarm te gevoelig afgesteld staat, dan moet men zo snel mogelijk langs de installateur. Niet alleen voor de nachtrust van de buren, maar ook zodat men wel blijft reageren als een alarm afgaat.

Mijn vorige auto (type III gecertificeerd) heb ik 9 jaar gehad, stond heel vaak langs een drukke doorgaande weg en het aantal vals alarmen was ongeveer 5 keer (en vaak verklaarbaar, bijv. als gevolg van een zwakke accu). En wellicht was het een aantal keer geen vals alarm maar werd een dief afgeschikt.

TL@

Forumguru
Veel valse alarmen worden ook gegenereerd door iets wat aan de spiegel hangt en door storm of het voorbijrijden van een vrachtwagen begint te zwengelen, de interieursensor ziet dan beweging in de auto.

Constant

Erelid
Ben er al (of eigenlijk nu pas) achter, was het stuurslot. Even draaien met het stuur en probleem opgelost. Weer wat geleerd.
Ik heb trouwens de afgelopen drie maanden een stuk of 4 keer gehad dat de startblokkering blokkeerde. Ik zal het maandag melden bij m'n dealer, maar ben ik nou de enige met dit soort problemen?

Bovenaan Onderaan