Cordoba
Forumguru
Beste forummers, ik overweeg de aanschaf van een jumpstarter voor mijn Fabia (1.2 TSI motorcode CJZ) omdat de originele accu ondertussen de 6 jaar is gepasseerd, en wat ik zo lees is dat al vrij bejaard voor een auto met start-stop systeeem. Hoewel start-stop bijna altijd actief is, en maar een enkele keer aangeeft dat het geblokkeerd is, en de accu volgens de garage nog goed is, ben ik bang dat ik een keer onverwacht met een accu kom te staan die er geen zin meer in heeft. Dat soort dingen gebeurt natuurlijk vaak op de meest ongelegen momenten, dus vandaar dat ik dat wil ondervangen door de aanschaf van een jumpstarter. Ik zou natuurlijk op voorhand de accu kunnen vernieuwen, maar misschien kan ie ook nog een paar jaar mee, en dan is dat een beetje zonde, dus vandaar de jumpstarter.
Bij mijn zoektocht heb ik wat apparaten gevonden die wel de naam jumpstarter hebben, maar die verder weinig voorstellen zoals bijvoorbeeld van Carpoint, als je daar dan ook de reviews van bekijkt, blijken die vaker niet dan wel de job te klaren, en met een apparaat van 7A is dat natuurlijk niet vreemd.
Ik heb een paar apparaten gevonden, die ik serieus overweeg (of misschien hebben jullie betere suggesties), en hoor graag jullie mening/ervaring:
- bij HBM heb ik deze gevonden, en dan gaat mijn interesse naar de 20A versie (art. 9911) voor 119,99 die dan ook gelijk mijn bandencompressor kan vervangen.
- vanmiddag liep ik even bij de Halfords binnen, en daar had men deze Noco net binnen die 500A kan leveren, maar dit is alleen een startbooster voor 129 euro.
De Noco moet zeker genoeg capaciteit hebben, maar heeft als nadeel dat het alleen een startbooster is, het HBM-apparaat is ook een bandencompressor en heeft daardoor als voordeel dat je de bandencompressor met enige regelmaat gebruikt, en dan dus ook regelmatig het apparaat zult bijladen, wat je bij de Noco misschien makkelijk vergeet doordat je hem eigenlijk bijna nooit gebruikt, en zeker in de zomerperiode dus makkelijk vergeet om op te laden.
Bij mijn zoektocht heb ik wat apparaten gevonden die wel de naam jumpstarter hebben, maar die verder weinig voorstellen zoals bijvoorbeeld van Carpoint, als je daar dan ook de reviews van bekijkt, blijken die vaker niet dan wel de job te klaren, en met een apparaat van 7A is dat natuurlijk niet vreemd.
Ik heb een paar apparaten gevonden, die ik serieus overweeg (of misschien hebben jullie betere suggesties), en hoor graag jullie mening/ervaring:
- bij HBM heb ik deze gevonden, en dan gaat mijn interesse naar de 20A versie (art. 9911) voor 119,99 die dan ook gelijk mijn bandencompressor kan vervangen.
- vanmiddag liep ik even bij de Halfords binnen, en daar had men deze Noco net binnen die 500A kan leveren, maar dit is alleen een startbooster voor 129 euro.
De Noco moet zeker genoeg capaciteit hebben, maar heeft als nadeel dat het alleen een startbooster is, het HBM-apparaat is ook een bandencompressor en heeft daardoor als voordeel dat je de bandencompressor met enige regelmaat gebruikt, en dan dus ook regelmatig het apparaat zult bijladen, wat je bij de Noco misschien makkelijk vergeet doordat je hem eigenlijk bijna nooit gebruikt, en zeker in de zomerperiode dus makkelijk vergeet om op te laden.
![NOCO-GB20-Boost-Sport-Portable-Lithium-Battery-Car-Jump-Starter-Booster-Pack-For-Jump-Starting-Gas-Main_1.jpg NOCO-GB20-Boost-Sport-Portable-Lithium-Battery-Car-Jump-Starter-Booster-Pack-For-Jump-Starting-Gas-Main_1.jpg](/forum/proxy.php?image=https%3A%2F%2Fno.co%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fcache%2F1%2Fimage%2F1440x%2F040ec09b1e35df139433887a97daa66f%2FN%2FO%2FNOCO-GB20-Boost-Sport-Portable-Lithium-Battery-Car-Jump-Starter-Booster-Pack-For-Jump-Starting-Gas-Main_1.jpg&hash=de316a51dfa7b95264ced8465d74394c)
![hbm-3041-4.jpg-1200x600-3a8e4ebc88.jpg hbm-3041-4.jpg-1200x600-3a8e4ebc88.jpg](/forum/proxy.php?image=https%3A%2F%2Fbcdn.hbm-machines.com%2Fimages%2Fcache%2Fhbm-3041-4.jpg-1200x600-3a8e4ebc88.jpg&hash=4cd14ba03f3356e29610aff90b9492a2)