Ervaringen met Mobiliteitsservice in het buitenland?

Beste mede forum leden

Graag zou ik willen inventariseren wie er een ervaring heeft positief of negatief met de
mobiliteitsservice van Skoda en vooral in het buitenland.
De aanleiding hiertoe is dat ik regelmatig met de auto in het buitenland ben en allerlei verhalen hoor.
De meeste verhalen uit Nederland zijn dat de ANWB je uit de brand komt helpen en zijn goed.

De enige die mij de juiste informatie kan geven zijn de gebruikers dus u.

Alvast bedankt voor de reacties

met vriendelijke groet

Robin
[h=2][/h]

Erik_NL

Forumguru
de mobiliteitsservice van VAG werkt via de Alarmcentrale van de ANWB. Ik heb van beide in het buitenland gebruik gemaakt (2x VAG (F) en 2x motorfiets (D)) en geen verschil gemerkt. Ze kunnen je haarfijn vertellen wanneer/waarover je de laatste keer contact hebt gehad ...

Wilko

Senior Member
Ik heb in Tsjechië en in Nederland gebruik gemaakt van de mobiliteitsservice. In beide gevallen werd ik door de lokale ANWB (en Tsjechische versie daarvan) geholpen.
Het grootste voordeel t.o.v. de ANWB vond ik de vervangende auto en geen beperking aan het aantal keren per jaar dat ze je helpen.
Toch heb ik om andere redenen ook nog een ANWB-Europa lidmaatschap.

Pendragon

Donateur
Alleen ervaring mee in NL en dat ging prima. ANWB komt gewoon langs. 1 ding wat volgens mij wel anders is dan bij de ANWB zelf: je kunt de mobiliteitsservice niet bellen voor als je aan de kant staat met een lekke band.

Melis

Lid
De service van Skoda is goed zolang je maar niet een speelbal wordt van ANWB. Want als je pech krijg bel na Skoda service deze schkelen ANWB in. Bel je na de ANWB ook al heb je buitenland service gaat er veel mis. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat ANWB niet eens goed weet of er een SKODA dealer in de buurt zit. Ik heb het meegemaakt ANWB zeg tegen mij er is pas een Skoda dealer op 100 km terwijl er een supermoderne Skoda dealer op 6 km zat. En ik heb geen vervangend vervoer gehad ze konden geen contact krijgen met dealer en noem maar op dus Anwb is niet alles terwijl ik wel buitenlands service en recht had op vervangend vervoer.

snel

Actief lid
Zo wel dan hebben ze geen wagen met trekhaak en wordt het hele spul op transport gezet naar nederland

ondanks belofte

Cyrus

Actief lid
Tijdens de afgelopen vakantie in Duitsland een beroep op de Mobiliteitsservice gedaan: mijn eigen garage was bij de laatste beurt vergeten de schroeven, aan de langszijde, in de beschermplaat onder de motor te draaien. Plaat hing dus alleen vast aan de klemmen in de voorbumber en drie schroeven in de breedte (ter hoogte van de versnellingspook). En dat ging in Duitsland mis, tussen Würzburg en Frankfurt am Main. De plaat kwam aan de voorkant los en hing op straat.

Duitse Skoda-noodnummer gebeld, probleem uitgelegd, vervolgens doorverbonden met de dichtstbijzijnde VAG-garage. Binnen 45 minuten was er een auto-ambulance, zijn we naar die garage gebracht. Daar is de auto gecheckt, zijn de ontbrekende schroeven ingedraaid en konden we weer verder. Alles bij elkaar een oponthoud van zo'n 3 uur, vanaf bellen tot weer wegrijden na de reparatie. Dat ging dus gesmeerd.

Vervolgens nu de kosten terugclaimen via mijn eigen dealer. Die doet daar niet moeilijk over, is al toegezegd. Want men is geschrokken van dit foutje. Daarnaast komt er op de kosten van mijn eigen dealer een nieuwe plaat onder.

laagvlieger

Forumguru
Ik woon in België, en die mobiliteitsservice heet bij ons mobiliteitsgarantie. Maar dat komt op hetzelfde neer. Ook dat geeft recht op gratis hulp in Europa.
Ik heb er een keertje gebruik van gemaakt toen mijn Skoda niet meer van de handrem ging, een blokkering door viezigheid in de remtrommels bleek later.

Gewoon het nummer gebeld van die mobiliteitsgarantie. Vriendelijk verder geholpen, enkele gegevens uitgewisseld en zij regelden de rest. Ze contacteren de dichtsbijzijnde wegenwacht van Touring (belgische ANWB zeg maar). Je wordt op de hoogte gehouden via gratis sms'jes over wanneer de wegenwachter de oproep heeft gekregen, wanneer hij naar jou vertrekt en een geschat tijdstip van aankomst. Drie kwartier na mijn oproep naar Skoda was hij er. Zelfs met takelvoertuig indien het niet ter plaatste kon gemaakt worden. Maar 5 minuten later was het probleem opgelost!

Gewoon een goede service, ook in België!

Achteraf nog even staan praten met die man van Touring. Hij vertelde onder andere ook dat die service in het algemeen bij Skoda-klanten zeer goed verloopt. En dat hij nog maar erg weinig Fabia's (en andere Skoda's) heeft moeten helpen. Procentueel treffen Ibiza's en Polo's veel meer problemen onderweg.

___JC___

Forumguru
Ik heb een keer in het topje van Noord-Duitsland gestaan met een losgeschoten turbo slang (bleek later). Het loopt inderdaad via de ANWB alarmcentrale volgens mij. De service was daar toen top. Het was rond half 6 in de middag, maar ze kwamen van twee kanten aan binnen 10 minuten van een lokale garage. Meteen goed geholpen en ik kon weer door.

Cyrus

Actief lid
Het loopt inderdaad via de ANWB alarmcentrale volgens mij.

Dat is alleen zo als je vanuit het buitenland het Nederlandse noodnummer belt. Ik heb direct het Duitse noodnummer gebeld (zie het boekje in je auto) en dan regelt de Skoda/VAG noodservice de assistentie binnen het land zelf, via de dichtstbijzijnde garage.

Wilko

Senior Member
@Cyrus: Let wel op dat de nummers in dat boekje niet automatisch meer actueel zijn. Ik kwam er een paar maanden geleden tot mijn schade en schande achter dt het Nederlandse mobiliteitsnummer in dat boekje (uit 2006, in mijn geval) niet meer correct is. Er staat tegenwoordig een extra nummer achter het netnummer (ben even vergeten wat dat voor nummer was: heb het meteen in het boekje aangepast). Erg frustrerend!

Cyrus

Actief lid
@Wilko: dan heb ik kennelijk geluk gehad met het Duitse nummer. Ben morgen toch bij de garage, zal dan even een nieuw boekje vragen. Los daarvan: ik heb de Skoda Service App op mijn iPhone staan en daar staan ook de actuele noodnummers in elk land in.

Zou ik via het boekje niet het juiste nummer hebben, dan had ik altijd nog via deze Service App het goede lokale Duitse nummer hebben gevonden ;)

cali05

Forumguru
Ik heb ervaring met de Mobiliteitsservice van VAG in Frankrijk. De Franse delaer in Nice had niet zo'n zin om een reparatie in te plannen. Na een telefoontje via de mobiliteitsservice kon de auto binnen een dag gerepareerd worden en stond men mij keurig te woord

Bovenaan Onderaan