Ervaringen met O2 2.0TDI DSG

Luuk

Nieuw lid
Ik ga over enkele maanden een nieuwe auto uitkiezen als vervanger van mijn huidige 307 SW.
Als meest gewenste kandidaat heb ik voorkopig de 2.0 TDI DSG uitgekozen. Ik rij regelmatig met 1300 kg wegende caravan.
Mijn vragen aan 2.0 TDI DSG rijders:
1. Weet iemand iets van de komst van de 170 pk versie??
2. Wat is in zijn algemeenheid de ervaring met de O2 als
caravantrekker
3. Hoe bevalt een DSG-bak met een caravan erachter??
4. Moet ik voor ESP (hill-holder) kiezen??
5. Zijn er nog verdere tips en aanraders om mij te helpen
in mijn keuze??
Ik ben benieuwd

ESC

Lid
Ik ben geen caravanrijder en moet nog 2 weken op mijn O2 2.0 DTI DSG wachten, maar wat ik me van de proefrit kan herinneren is dat de auto plenty koppel heeft in de standaard uitvoering van 140 PK. Chippen naar 170 PK of de nieuwe 170PK versie zal ruim voldoende zijn denk ik.

blacktdi

Actief lid
Ik heb geen ervaring met de DSG bak maar wel met mijn 6 bak en een gechipte 2.0TDI. Het lijkt wel of de caravan er niet achter hangt zoveel trekkracht heeft deze motor. Ik heb al meerdere malen met een caravan van 1400kg gereden en elke keer verbaas ik me over de trekkracht in alle versnellingen. Ik neem aan dat de DSG bak het nog beter doet.

Erikje

Actief lid
1. ja, die zal vast komen, maar chippen lijkt me goedkoper
2. geen idee (gelukkig /forum/images/graemlins/24.gif)
3. idem
4. nee, heeft geen zin en de combinatie is ook niet leverbaar
5. tip: gewoon doen.

SkodaMan

Actief lid
1. Is dat interessant dan? 140 pk is meer dan genoeg?
2. Ik heb een zware kar getrokken met de O2 en je merkt nauwelijks dat ie er achter zit.
3. Ik heb een gewone automaat en die kan het al goed aan. De DSG moet het met z'n twee bakken helemaal goed kunnen.
4. Voor automaat-rijders is dit niet echt interessant. Die kunnen met hun linker voet de rem bedienen (alleen in dit soort situaties) en met de rechter gas geven.
5. Zijn er nog verdere tips en aanraders om mij te helpen