Ervaringen met tunen?

Ik overweeg mijn 1.8 tsi te laten "opfrissen".
Ben nu al erg enthousiast over de souplesse en het koppel, maar 250 pk en extra Nm is natuurlijk nooit weg :laugh:.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben ook met name benieuwd naar brandstofverbruik.
Zou volgens de "chippers" oplaag gaan ...

MarcoO2

Forumguru
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? ervaringen genoeg te vinden. Kijk vooral ook even in het specifieke tuningsdeel van dit forum.

Mijn vorige 1.8TSI was door JD getuned, tot volle tevredenheid. Rond de 225 PK en 360 Nm. Wie belooft je trouwens die 250 PK? Da's wel heel erg veel...

Mijn brandstofverbruik (op euro98) ging behoorlijk omlaag, totdat je gaat trappen natuurlijk.

mikehotel

Actief lid
Mijn (tweedehands) Superb 1.8 tsi getuned gekocht (Skoda Tuning by Abt). Lekker veel souplesse (dieselkarakteristiek) en lekker vlot bij meer haast. Overigens vind ik persoonlijk dat de vermogensafgifte niet altijd even subtiel gaat (JD schijnt net even prettiger te zijn), maar heb geen reden tot klagen. Men verwacht het niet dat zo'n wannabee VW vlot vooruit kan ;)G

plaza

Forumguru
Ik heb mijn 1.8 tfsi laten " opfrissen " bij JD , bijna 300 pk en 420 nm , rijdt erg lekker.
JD heeft in al die jaren al 4 auto's van mij "opgefrist ", en ben zeer tevreden met geboden kwaliteit,
betrouwbaarheid , kennis van zaken , prijs t.ov. Abt en service.
En bij al de 4 auto's ging het verbruik naar beneden, gemiddeld van 1 op 10 naar
1 op 11 of 1 op 12.

michelover

Forumguru
Ik zou voor JD gaan, heb het zelf ook daar laten uitvoeren. Het rijd geweldig, en verbruik inderdaad minder brandstof.
Voor tuning kwam ik moeilijk op topsnelheid en dat stopte ook bij 225. Na tuning trekt het motortje vrolijk door en zit ik zo op de 235 en heb dan nog over.
Na tuning rijd de auto gewoon soepeler, zoals je bij een "limo" verwacht.

VEEJAY

Forumguru
Niet normaal hoe hard een 1.8tsi gaat met chip. De 170pk TSI van Audi is 1 keer naar 240pk te chippen, ook niet normaal meer.

VEEJAY

Forumguru
Daar was niet echt gelegenheid voor toen Marco! Ik refereer eigenlijk aan een andere keertje ring, toen met een forumlid met Hartog Chip (had ik een stukje in mee meegereden).

plaza

Forumguru
Alleen als je er uitgenodigd wordt, ben je er als gast :winkie:

Klanten daarentegen tunen ze, ook met dsg 1.8 tsi

Bovenaan Onderaan