Ervaringen met tuning 1.8TSI en DSG ?

Donnie68

Nieuw lid
Heeft iemand ervaring met tuning op de 1.8 TSI en DSG ?? Ben zelf van plan om mijn S2C te laten tunen bij Ziptuning

Race Eend

Forumguru
"Gerard6" hier op het forum heeft ervaringen met deze combinatie, je kunt hem evt een pb sturen.

Ziptuning....:icon_smile_dead: Ik zou even bij een serieuze tuner gaan kijken. Vele problemen bij DSG7 en ziptuning, zeer zenuwachtig rijgedrag etc, al velen langs gehad die na ziptuning toch de auto maar weer origineel maakten en wel een goede tuner opzochten.

JDEngineering/Hartog/ABT zijn stukke serieuzer bezig met de materie.

Falcon

Donateur
Was er niet gewoon een limiet op de NM van de DSG en dat daardoor deze combinatie niet getuned kan worden, zonder hardware aanpassingen?

Race Eend

Forumguru
Nee hoor, die limiet ligt niet op 250Nm. (standaard doet een 1.8 TFSI op octaan 100 vaak al 275Nm hoor, dan zou hij dus goed ingereden & met goede brandstof, zijn eigen bak slopen:24:).

Wij houden 320Nm voor de 1.8 TSI DSG 7 aan.

Louis

Lid
Onderstaand bericht kreeg ik naar het inwinnen van informatie voor het chiptunnen.
"Als u geluk heeft kunnen we er 310Nm en 210pk uithalen.
Over het koppel zijn we niet zeker, dat ligt net aan uw DSG software versie.
Kosten 599,- incl btw.
Gratis proberen.
No cure no pay!.

We wisten uberhaupt niet dat Ziptuning DSG kon aanpassen.
We krijgen hier maandelijks ex Ziptuning klanten, waarbij de beloofde getallen niet worden gehaald omdat de DSG software begrenzer niet aangepast is.
Bovendien krijgen we af en aan DSG's die door Tunex en Ziptuning een defect vliegwiel hebben gekregen.
Deze bedrijven zijn het woord chiptuner niet waardig. Database knip en plak tuners worden ze ook vaak genoemd.
Nul komma nul eigen ontwikkeling."

Zegt genoeg lijkt me....

Ik heb het zelf een keer laten doen bij Chiptunning. Dit was een volledige mislukking omdat zij de automaat niet konden instellen terwijl zij dit wel hadden gezegd.

Donnie68

Nieuw lid
Onderstaand bericht kreeg ik naar het inwinnen van informatie voor het chiptunnen.
"Als u geluk heeft kunnen we er 310Nm en 210pk uithalen.
Over het koppel zijn we niet zeker, dat ligt net aan uw DSG software versie.
Kosten 599,- incl btw.
Gratis proberen.
No cure no pay!.

We wisten uberhaupt niet dat Ziptuning DSG kon aanpassen.
We krijgen hier maandelijks ex Ziptuning klanten, waarbij de beloofde getallen niet worden gehaald omdat de DSG software begrenzer niet aangepast is.
Bovendien krijgen we af en aan DSG's die door Tunex en Ziptuning een defect vliegwiel hebben gekregen.
Deze bedrijven zijn het woord chiptuner niet waardig. Database knip en plak tuners worden ze ook vaak genoemd.
Nul komma nul eigen ontwikkeling."

Zegt genoeg lijkt me....

Ik heb het zelf een keer laten doen bij Chiptunning. Dit was een volledige mislukking omdat zij de automaat niet konden instellen terwijl zij dit wel hadden gezegd.

Dag Louis,
Van wie komt dit bericht? Een bedrijf waar jij goede ervaringen mee hebt?

MennoB

Nieuw lid
Beste Donnie,

Mijn S2C met dsg is voor aflevering getuned door ABT de "huistuner" van Pon.
De prestaties zijn verbluffend! Ik was verwend met een Passat met 2.0T motor, maar moet zeggen dat de 1.8TSI na tuning niet onderdoet! Vooral de acceleraties zijn geweldig. Enig nadeel van de tuning is dat je verplicht super moet tanken.
Ik vind het een absolute aanrader!!

Menno

MennoB

Nieuw lid
Beste Gustave,

De officiele prijs is € 1.499,-- (voor het vervangen van een chip...).
Bij het bestellen van mijn Skoda was er een actie bij Pon Nederland waardoor er een korting was van € 500,-- op de tuning.
Hoewel het dus een duur chippie is, ben ik erg blij met het resultaat.

Menno

RogerS

Forumguru
Ik heb van VerrassendSkoda een "aanbieding" ontvangen voor maar 1199,- Euro. Voordeel is wel dat de ABT tuner naar de dealer komt om de software aan te passen.

Weet iemand of dan ook de software van de DSG wordt aangepast?

Daarnaast zie ik op de website van Abt dat je RON98 moet tanken. Is het rijden op RON95 dan niet meer goed mogelijk?
Dat er eventueel wat minder vermogenswinst is te behalen door op RON95 te rijden is geen probleem. Als ik de motor (met DSG) laat tunen is dat voornamelijk dat ik wat meer vermogen heb voor als wij met de caravan rijden...

___JC___

Forumguru
Volgens mij wordt je bak software bij Abt niet aangepast. En RON 98 is inderdaad aanbevolen want meer pk's, maar je kan ook gewoon op 95 rondrijden hoor.

Gysman

Actief lid
Overigens een merkwaardig prijsverschil tussen de tuning van de S2 en de O2... (Mijn O2 is overigens wel een PD)

Škoda Octavia 2.0 TDI
van 103 kW naar 125 kW
21% meer vermogen
nu van € 899,- voor € 719,-

RogerS

Forumguru
Volgens mij wordt je bak software bij Abt niet aangepast. En RON 98 is inderdaad aanbevolen want meer pk's, maar je kan ook gewoon op 95 rondrijden hoor.

De garage heeft zojuist teruggebeld nadat zij nog contact hebben gehad met ABT en ABT geeft duidelijk aan dat de software is afgesteld op RON98 en dat RON95 zeker niet werd aangeraden. De auto zou zelfs op storing kunnen gaan.

___JC___

Forumguru
Als je garage zo weinig verstand heeft van auto's zou IK mn auto dr niet af laten leveren en al helemaal niet in onderhoud geven....
:grin:

Bovenaan Onderaan