Ervaringen Nanolex Washcoat (eventuele alternatieven?)

fonzamundo

Forumguru
Hallo liefhebbers van propere wagens! :D

Ik ben mij volop aan het oriënteren naar bescherming en onderhoud van de lak toe voor de nieuwe OIII die op komst is.

Nu las ik al veel op dit forum, maar vond ik ook de zgn. Nanolex Washcoat terug
(o.a. bij http://www.wax-it.be/webshop/nanolex-washcoat.html)

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, positief of negatief? Eventuele aandachtspunten? ...

Ik zal de zwarte OIII uiteraard met veel liefde behandelen (net zoals de admiraal blauwe OI nu), maar heb helaas niet de tijd (en ook de plaats - straatkant en geen oprit) om iedere week uren in de weer te zijn met 1001 producten.

Ik vind wel veel in dit product, maar laat het aan de kenners over om suggesties te doen!
Thx alvast voor jullie meningen :dankje:

fonzamundo

Forumguru
Bedankt voor je link! :dankje:

Allemaal enthousiaste mensen daar, al vind ik persoonlijk de review nogal héél positief (maar ja, het kan ook gewoon een super product zijn).

Ik zoek nog wat verder en schaf het misschien zelf wel eens aan.

Mochten er hier toch nog mensen zijn die het al gebruikt hebben, dan wordt een reactie heel erg gewaardeerd (vnl. naar degelijkheid toe). :itwasntme:

Stimpy68

Actief lid
Geen ervaring met de nanolex, maar wel met een soortgelijk product, monello acquafobia. Auto wassen, niet drogen, product vernevelen en met HD of harde waterstraal afspuiten en drogen. Klaar! Zit er bij mij nu ongeveer 6 weken op, vorige week weer eens de auto gewassen en nog steeds beading/sheeting, ik rij 500 a 600 km per week.

Joske

Forumguru
Hier ook acquafobia gebruiker! Eigenaardig genoeg fantastisch resultaat en lange standtijd op de Faab van 10 jaar oud maar op de OIII houdt het slechts twee weken...

Monello is een spraywax terwijl het andere meer "coating" zou kunnen zijn.

Maar werkt heel gemakkelijk alleszins! Alleen niet in de zon gebruiken!

Stimpy68

Actief lid
Nee, inderdaad niet in de zon gebruiken, kwam ik ook al achter ;) ondanks dat ik het gelezen had gebeurde het ongemerkt.

H@RM

Senior Member
Carpro heeft een nog leuker product (en €7.50 op 500ml goedkoper ten opzichte van Nanolex). De Carpro Hydrofoam Wash&Coat

Dus shampoo en bescherming in 1. Maar ook hiervoor geld, niet in de volle zon gebruiken

Op het Carclean.nl forum zul je niet veel lezen over Carpro. Maar dat wil niet zeggen dat het slechte spullen zijn

Taffy

Forumguru
Carpro heeft een nog leuker product (en €7.50 op 500ml goedkoper ten opzichte van Nanolex). De Carpro Hydrofoam Wash&Coat

Dus shampoo en bescherming in 1. Maar ook hiervoor geld, niet in de volle zon gebruiken

Op het Carclean.nl forum zul je niet veel lezen over Carpro. Maar dat wil niet zeggen dat het slechte spullen zijn

Op het forum van een andere detailingzaak daarentegen is er weer voldoende info hierover......

Bovenaan Onderaan