Hallo Allemaal,
Sinds een week of 4 rijden wij (gezin met 3 kinderen) in een Octavia 1.4 TSI met DSG automaat. Het betreft een leaseauto die uit de pool van het bedrijf komt (scheelt weer in de maandelijkse lasten).
De auto bevalt zeer goed, en is veel ruimer dan verwacht.
Mijn referentiekader is echter wat gekleurd, aangezien mijn vorige auto een Renault Grand Espace Initiale 3.5 V6 automaat was!!!! Er is gewoon geen ruimere auto te krijgen.....
Met deze auto als trekker hebben we afgelopen zomer de caravan ingeruild voor een andere (Hobby 560 UL, dus 2,5m breed, 7,5m lang en 1600kg leeg).
Ik was altijd gewend om alles gewoon in de caravan te leggen, aangezien de GE 2000kg mocht trekken, en leeg al bijna 2000kg woog. Een caravan erachter merk je bijna niet. Nu ben ik wel continu bezig geweest met het goed beladen van de caravan, die is altijd optimaal.
Met de O3 zal dat anders moeten. De kogeldruk moet naar beneden (van ca 90 naar ca 85, hoewel dit al meer is dan toegelaten zou zijn).
Daarnaast moet de caravan op dieet dwz 100kg van de toelaatbare massa af, en meer in de auto.
Nu weet ik precies wat er in de caravan zit, en wat het weegt, dus het overladen kan vrij precies.
Ik ben echter benieuwd naar ervaringen van andere rijders. Qua trekkracht zou het geen probleem moeten zijn, alleen de stabiliteit wordt een aandachtspunt. (ik heb ruime ervaring met rijden met de caravan, en met de caravan staat alles in de "vakantiemodus", dus rustig aan, we komen er vanzelf).
Sinds een week of 4 rijden wij (gezin met 3 kinderen) in een Octavia 1.4 TSI met DSG automaat. Het betreft een leaseauto die uit de pool van het bedrijf komt (scheelt weer in de maandelijkse lasten).
De auto bevalt zeer goed, en is veel ruimer dan verwacht.
Mijn referentiekader is echter wat gekleurd, aangezien mijn vorige auto een Renault Grand Espace Initiale 3.5 V6 automaat was!!!! Er is gewoon geen ruimere auto te krijgen.....
Met deze auto als trekker hebben we afgelopen zomer de caravan ingeruild voor een andere (Hobby 560 UL, dus 2,5m breed, 7,5m lang en 1600kg leeg).
Ik was altijd gewend om alles gewoon in de caravan te leggen, aangezien de GE 2000kg mocht trekken, en leeg al bijna 2000kg woog. Een caravan erachter merk je bijna niet. Nu ben ik wel continu bezig geweest met het goed beladen van de caravan, die is altijd optimaal.
Met de O3 zal dat anders moeten. De kogeldruk moet naar beneden (van ca 90 naar ca 85, hoewel dit al meer is dan toegelaten zou zijn).
Daarnaast moet de caravan op dieet dwz 100kg van de toelaatbare massa af, en meer in de auto.
Nu weet ik precies wat er in de caravan zit, en wat het weegt, dus het overladen kan vrij precies.
Ik ben echter benieuwd naar ervaringen van andere rijders. Qua trekkracht zou het geen probleem moeten zijn, alleen de stabiliteit wordt een aandachtspunt. (ik heb ruime ervaring met rijden met de caravan, en met de caravan staat alles in de "vakantiemodus", dus rustig aan, we komen er vanzelf).