Ervaringen Octavia 2.0 FSI

Hoi.

Heeft iemand van jullie ervaring met het rijden van een Octavia 2.0 FSI ??
Zo ja: hoe bevalt die en wat zijn de ervaringen met trekkracht en verbruik ????
Lijkt me een lekkere auto met genoeg pk's .
Ik ben nu natuurlijk nog verwend met de 140 pk TDI, dus ik wil wel een motor terug met vermogen.
Graag hoor ik een reactie.

Groeten van Gert.

Hoi.

Ja, het wordt een 2e hands dan.
Liefst zo jong mogelijk, maar er zijn er volgens mij noet zoveel.
De 1.6 FSI is er wel veel, maar die heeft niet genoeg pit voor mij en geen 6-bak.
Ik ben benieuwd naar de rij-ervaringen .

Groeten van Gert.

Rallye

Forumguru
Ik ben benieuwd naar de rij-ervaringen .

Ik heb de 2.0 FSI gereden in een Leon. Ik wil je pret niet verpesten, maar ik vond hem weinig overtuigend. Nergens in het toerenbereik had ik het idee dat de motor echt zijn best deed. Mede op grond daarvan heb ik besloten voor de TFSI te gaan.

Kortom: rij er eens mee, misschien denk je er zelf anders over.

Neptukker

Forumguru
Ik heb de 2.0 FSI gereden in een Leon. Ik wil je pret niet verpesten, maar ik vond hem weinig overtuigend. Nergens in het toerenbereik had ik het idee dat de motor echt zijn best deed. Mede op grond daarvan heb ik besloten voor de TFSI te gaan.

Kortom: rij er eens mee, misschien denk je er zelf anders over.
Ik heb eveneens in een Leon gereden met deze motor en het viel mij inderdaad ook wat tegen. En dat op het moment dat ikzelf een Toledo II 1.6 16v 105 pk had. Het is ook opmerkelijk dat deze motor maar een jaartje of 3 geleverd is. :1439: De directe benzine injectie geeft niet de meerwaarde die gesuggereert wordt. Soort Mitsjubietsie GDI techniek, op papier leuk maar in de praktijk niet bijzonder.

Hoi.

Bedankt voor jullie eerlijke antwoord. De Toledo 2 in de 1.6 uitvoering heb ik ook gehad en die deed het prima.
Soepele motor die lekker mee kon komen.
Ik heb nu de 1.9 TDI getuned naar 140 pk, dus de vervanger zal dan beter een TSI zijn, als ik jullie oordeel lees over de 2.0 FSI.
Ik ga me er in verdiepen verder.
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Groeten van Gert.

Ps; de RS blijft mijn droom -auto !!!!:grin:

Herbie

Lid
Waarom niet opnieuw een TDI (eventueel gechipt)? Of doe je zo weinig km's dat je per se een benzine wil?

Heukie

Lid
Ik rijdt nu bijna een jaar de 2.0 FSI en hij bevalt mij prima. Het is denk ik ook maar net wat voor verwachtingen je er van hebt. Ik kan overal goed (lees makkelijk) meekomen en zelfs met de caravan erachter gaat het prima.
Verbruik is bij mij bij 'normaal' rijgedrag ongeveer 1 op 12, met de caravan erachter is dat ongeveer 1 op 8.

succes met je keuze

Hoi.

Diesel rijdt nog steeds het lekkerste vind ik persoonlijk en de Toledo kan nog makkelijk even mee, maar ik ben minder gaan rijden ivm. woon- werkverkeer en ik kom nu ongeveer op 17.000 km per jaar en dat is incl. vakantie van ongeveer 3.000 km.
Omslagpunt is ook veranderd de laatste tijd en de MRB is omhoog gevlogen. Betaal nu € 103,00 per maand MRB :crazy:
Ik zit met de keuze: nu opruimen en nog een redelijke prijs vangen voor de Toledo of helemaal oprijden en alle verhogingen voor lief nemen.
Lastig verhaal.

Groeten van Gert.

Ik heb zelf de 1.6 FSI, het is geen strepentrekker maar hij rijd wel heerlijk. En met stoplichtsprintjes kun je best als eerste wegzijn. Heb al een paar keer een BMW eruit gereden.

MarcoO2

Forumguru
Is een 1.8TSI geen betere optie? Die heeft de 2.0 opgevolgd. Veel minder "lui" dan een 2.0, hoger koppel, geen turbogat. Eigen ervaring: een wereldmotor. Zal alleen wel duurder zijn dan een 2.0 lijkt mij.

Hoi, allemaal.

Ik ga het nog even uitzoeken en ga me dan maar orienteren op een TSI- motor.
Bedankt allemaal.

Groeten van Gert.

Bovenaan Onderaan