Ervaringen van de eerste 2000 km. in mijn O2

Karstieman

Forumguru
Afgelopen weekend met mijn O2 naar Stuttgart, Z-Duitsland geweest.
Daar hij 1400 km op de klok had, vond ik ‘m klaar voor een langere rit.
Het eerste uurtje netjes 130 – 140 gereden, zodat de motor op een rustige manier lekker warm kon worden. Daarna kwam het moment waar ik de eerste 1500 km. op had gewacht !
Geleidelijk heb ik het gaspedaal steeds een beetje verder ingedrukt en ik moet eerlijk bekennen dat ik er ontzettend vrolijk van werd. /forum/images/graemlins/smile.gif
Wat een kracht komt er uit die 2 liter diesel. Hij accelereert gewoon super !
Rond de 150km/h nodigt de motor uit tot doorschakelen naar de 6e versnelling.
De 6e versnelling rijdt heerlijk stil en heeft zeker genoeg power om verder te accelereren.
Aangezien ik 3 passagiers had, ben ik niet veel harder dan 170 gegaan.
Maar bij 170 had niemand in de gaten hoe hard het eigenlijk ging !
Je hoort weinig ruis en rijdt heerlijk rustig met de grote limousines op de linkerbaan mee.
Ik kan niet anders concluderen dan dat ik nog enthousiaster geworden over de O2 ben.
En dat geldt zeker ook voor mijn medepassagiers !

Karstieman,

Ik sluit me helemaal aan bij jou. Ik heb mijn O2 nu 1 maand, en heb vorig weekend het uitstapje naar de buren gehad. Er zat een kleine 4000Km op de teller, en vond dat we eens moesten zien wat er in zit/ uitkomt. Na rustig warmrijden kwamen we na een klein halfuurtje in Duitsland, om hierna bij Emmerich het gas maar eens in te trappen. Het blijft verbazingwekkend hoe snel deze diesel accelereert. Ik ben bij de 215 km/hr gestopt(teller, geen "echte" km), maar volgens mij is 220 realiseerbaar. Mijn vorige auto was een Peugeot 406 2.0L diesel, maar totaal niet vergelijkbaar met deze ingetogen, maar ozo snelle diesel. Het verbruik schoot uiteraard wel omhoog, van een 5,5L/100 bij 120 naar een 15L/100 bij de top.
Hij is inderdaad nog jong, 1 maandje, maar ik heb nog steeds geen spijt van het besluit om over te stappen op de O2 (na 5 peugeots)

Dutch4x4

Senior Member
Ja, die tussenacceleraties zullen geweldig zijn...

Hoe ver in de toeren kun je nou doortrekken in die oliestoker?

higgy

Forumguru
Ga morgen zelf voor het eerst Duitsland in (Buchmesse Frankfurt) en ben benieuwd hoe ie zich houdt bij hoge snelheden. Mn vrouw is er vorige week al Duitsland mee ingeweest en die vond 160 een heerlike snelheid om te cruisen.

Wiseguy

Actief lid
Ik wil ook nog wel eens in Duitsland gaan testen hoe hard hij zoal kan halen.... alleen is er niet echt een aanleiding om eens die kant op te trekken met de auto.... inmiddels staan er al bijna 8000km op de teller (of zelfs al meer) dus ingereden issie inmiddels wel... /forum/images/graemlins/grin.gif

Karstieman

Forumguru
In Duitsland zijn best mooie plaatsen om een dagtripje naar toe te plannen !
Dan heb je meteen een mooi excuus om je O2 eens goed te testen /forum/images/graemlins/wink.gif

Wiseguy

Actief lid
Ik zal het Miss Wiseguy eens voorstellen.... kijken wat ze er van vindt.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan