@Stephan Hoe is dit probleem bij jou uiteindelijk opgelost?vanavond nog even gereden. tijdens het rijden nergens last van. na een aantal minuten stationair draaien gaan de lampjes aan en geeft in het display ESP error aan. Kon helaas zaterdagnacht niet helemaal goed zien wat de storing was die de ANWB uitgelezen heeft. dacht dat er stond, onduidelijke storing luchtdruk in en uit bij spruitstuk (zoiets dergelijks) het was ook superslecht weer niet echt op ons gemakkie gestaan daar. Zodra ik de motor uitzet en weer aanzet is het weg. en het komt dus pas terug nadat ik een poosje stil sta heb ik vanavond wel gezien.
Maar ging jouw auto dan ook in noodloop zoals die van @Svendehaas? Of heeft Sven meerdere storingenZelfde storing heb ik vorig jaar ook gehad. Bij mij was het de magneetring op het wiellager. Deze geeft tijdens het draaien een signaal af aan de sensor. Door roest waren er een paar kleine stukjes uit de magneetring losgelaten. De sensor krijgt dan een onregelmatig signaal tijdens het draaien van het wiel. Hierop komt dan de melding van ESP, ABS en bandenspanning. Kosten wiellager € 162 en een sensor welke sneuvelde tijdens het demonteren € 61.
Ja dat klinkt eigenlijk ook heel logisch ja, maar zelf niet bedacht.Dat had ik eerst even proberen schoon te maken! (Die vervuilde gasklep)
Ok het blijkt een vervuilde gasklep te zijn. code P307H ofzo, dat zag ik in de gauwigheid op het blaadje staan.
Vreemde melding dan, maar goed, vervangen is uurtje werk, kosten: 107,- (incl. olie bijvullen)
Schijnt 'normaal' ouderdomskwaaltje te zijn (183K op de teller).