Beste monteurs,
Onlangs heb ik de regelaar van de aanjager van mijn Fabia vervangen volgens de beschrijvingen op dit forum. De accu heb ik vooraf losgekoppeld en pas toen het dashboard en alle andere (incl. elektrische componenten) weer waren terug gebouwd de accu aangekoppeld. Al snel lichte een ESP en bandenspanning storing op het instrumentenpaneel op. Ik heb geprobeerd de bandenspanningstoring te resetten d.m.v. de Set knop naast handrem. Storing bandenspanning was even weg, echter kwam direct terug.
Bij de garage laten uitlezen en het blijkt dat de storing door de stuurhoeksensor wordt veroorzaakt. De hoek op uitlees PC verandert mee bij het draaien aan het stuur, echter is niet opnieuw in te leren.
Heeft iemand een idee hoe deze storingen kunnen worden verholpen?
Onder de auto liggen momenteel winterbanden met stalen velg. Kan het zijn dat als het stuur niet onder exact het juiste "tandje" op de stuurkolom is terug gemonteerd, dit een oorzaak kan zijn van de storing?
Onlangs heb ik de regelaar van de aanjager van mijn Fabia vervangen volgens de beschrijvingen op dit forum. De accu heb ik vooraf losgekoppeld en pas toen het dashboard en alle andere (incl. elektrische componenten) weer waren terug gebouwd de accu aangekoppeld. Al snel lichte een ESP en bandenspanning storing op het instrumentenpaneel op. Ik heb geprobeerd de bandenspanningstoring te resetten d.m.v. de Set knop naast handrem. Storing bandenspanning was even weg, echter kwam direct terug.
Bij de garage laten uitlezen en het blijkt dat de storing door de stuurhoeksensor wordt veroorzaakt. De hoek op uitlees PC verandert mee bij het draaien aan het stuur, echter is niet opnieuw in te leren.
Heeft iemand een idee hoe deze storingen kunnen worden verholpen?
Onder de auto liggen momenteel winterbanden met stalen velg. Kan het zijn dat als het stuur niet onder exact het juiste "tandje" op de stuurkolom is terug gemonteerd, dit een oorzaak kan zijn van de storing?
Laatst bewerkt: