ESP en bandenspanningstoring na vervangen regelaar aanjager Fabia 1.2 TDI Greenline 2010

Beste monteurs,

Onlangs heb ik de regelaar van de aanjager van mijn Fabia vervangen volgens de beschrijvingen op dit forum. De accu heb ik vooraf losgekoppeld en pas toen het dashboard en alle andere (incl. elektrische componenten) weer waren terug gebouwd de accu aangekoppeld. Al snel lichte een ESP en bandenspanning storing op het instrumentenpaneel op. Ik heb geprobeerd de bandenspanningstoring te resetten d.m.v. de Set knop naast handrem. Storing bandenspanning was even weg, echter kwam direct terug.
Bij de garage laten uitlezen en het blijkt dat de storing door de stuurhoeksensor wordt veroorzaakt. De hoek op uitlees PC verandert mee bij het draaien aan het stuur, echter is niet opnieuw in te leren.
Heeft iemand een idee hoe deze storingen kunnen worden verholpen?

Onder de auto liggen momenteel winterbanden met stalen velg. Kan het zijn dat als het stuur niet onder exact het juiste "tandje" op de stuurkolom is terug gemonteerd, dit een oorzaak kan zijn van de storing?

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Lijkt mij een probleem met de ABS-sensoren. Stuuhoeksensor lijkt mij een vreemde keus als verdacbte.

Monteurtje

Forumguru
Pas ook nog deze reparatie gedaan. Maar ik koppel de accu daarvoor niet los. Gebeurt toch niks. En na die tijd storingsvrij. Moet je uiteraard de auto tussendoor niet op contact zetten.
Vaak gaan die lampjes branden nadat de accu losgekoppeld is geweest. En zodra je gaat rijden gaan ze uit.
Heb je het stuur ook al maximaal naar links, maximaal naar rechts en weer terug naar middenstand gedaan?
Basisafstelling stuurhoeksensor is niet succesvol uitgevoerd begrijp ik?

Accu heb ik losgekoppeld voor de veiligheid, omdat het complete dashboard, stuur en airbags uit moesten om bij de regelaar te kunnen. Op de uitlees PC stond toch echt een error op stuurhoeksensor. Om deze opnieuw in te leren is id. Het stuur naar uiterst links, uiterst rechts en toe naar de middenstand gedraaid. Waarden werden niet overgenomen...

Antera

Donateur
Daarna moet je een stukje rijden en de stuurhoeksensor calibereren als je dit niet juist doet dan gaat het lampje niet uit. Lijkt me sterk dat ineens je stuurhoeksensor kapot is

Laatst bewerkt:
Oké bedankt voor jullie reacties. Calibreren hebben ze niet rijdend gedaan. Zal van de week eens terug gaan naar de garage. Wordt vervolgd.

Beste monteurs,

Kan het zijn dat het opnieuw inkeren van de stuurhoeksensor in de Delphi software is beveiligd en dat alleen een officiële Skoda garage dit kan?
Ik heb een afspraak gemaakt om het brandstoffilter onder coulance te laten vervangen. Laat ik ze hier ook direct naar kijken.

Bovenaan Onderaan