ESP ESC ASR etc

Sk_Hans

Forumguru
Door het bericht op het forum over het "vrijschakelen" van de XDS (Electronisch Sperdifferentieel) ben ik wat aan het het zoeken geslagen. Maar het wordt mij niet duidelijker.

Volgens de brochure heeft mijn auto ABS inclusief noodremassistent en anti-slip-regeling (ASR). In de folders van de Arctic uitvoering stond echter ook ESC genoemd. Soms als een optie die 0 euro kost en soms als standaard op elke greentech motor. In de handleiding bij de auto staat niks over ESC maar wordt wel ESP genoemd. Volgens de handleiding bestaat ESP uit: EDS, ASR, DSR en ABS.

Wat is nu het (eventuele) verschil tussen ESC en ESP? En hoe weet ik of mijn auto dit nu ook heeft? Op het dashboard (onder de airco) van mijn auto zit slechts één schakelaar en die van de ASR.

Sk_Hans

Forumguru
Met wat zoeken, kwam ik zojuist op deze site: http://www.vin-decoder.net/
Je kunt hier op basis van de VIN code de specificaties van de auto opzoeken. De basis specs zijn gratis, de volledige specs kosten 2 euro. Dat heb ik geprobeerd. Wat een info! Er staat zelfs vermeld dat de handgreep van de handrem van leer is. :laugh:

Op basis van de VIN code kan ik zien dat de auto ESP heeft.
Maar geen hillhold control. Terwijl dat volgens de handleiding wel in ESP zou zitten. Is ESC dan wellicht een soort afgeslankte versie van ESP?

andrehj

Forumguru
Op basis van de VIN code kan ik zien dat de auto ESP heeft.
Maar geen hillhold control.
Hillhold control is gewoon een functie van het (door VAG gebruikte) ESP systeem, wat per auto of uitvoering aan of uitgezet kan worden. En ik kan me goed voorstellen dat je het bij auto's waar het uit staat gewoon met VCDS aan kan zetten, maar dat weet ik niet zeker. Mijn tweede screenshot in deze post lijkt daar in ieder geval wel op te wijzen.

EdK

Forumguru
Hilhold is inderdaad bij modellen aan te zetten via VCDS
Heb datzelf ook gepoogd te doen bij me Yeti
Codering wordt door VCDS geaccepteerd , alleen hierna begon de maxidot te piepen en een error code ( meen 09 ) weer te geven in maxidotschermpje.
Hierna maar weer uitgezet en error was ook weer verdwenen en geen fout meldingen te zien in VCDS.

Maarten

Forumguru
Ik heb zoals jullie weten een OII, mj 2010.
Zou door dit in te schakelen ook de hill hold (HHC) actief worden bij mijn OII?
Ik moet nog eens naar Antera...zou dit ook weer op het lijstje komen...

Wilko

Senior Member
Sk_Hans: Ik heb op onze O2 4x4 weliswaar ESP zitten, maar zeker geen hill hold control.

Maarten

Forumguru
Dat zou je inderdaad denken, maar helaas merk ik er niets van. Volgens mij is het dus niet geactiveerd. Bij de koop dacht ook de dealer dat het aanwezig zou zijn.
Wellicht dat het nog geactiveerd kan worden.

AMBIO2

Actief lid
Heb ook een 1.2 TSI DSG-7 bj. 2010 en bij mijn auto werkt het prima.
Weet ook niet beter dan dat DSG altijd geleverd wordt i.c.m. HHC.

Rosinfield

† In Memoriam
klopt, bij Maarten moet het ook werken. Wel op een hellend vlak uiteraard en let wel, het gaat slechts om enkele seconden

Maarten

Forumguru
Okee, ik zal er nog eens extra op letten. Misschien is het zo kort, dat het me nooit echt opgevallen is. :rolleyes:

Bovenaan Onderaan