ESP reparatieset

rikjan

Lid
Sinds een paar weken is mijn ESP van mijn Touran (2006) uit (lampje met slippende auto brandt in dashboard en op de ESP knop staat OFF), uit het niks. Laten uitlezen bij de dealer en blijkbaar kost het 700 euro om dit te repareren... 500 euro voor een reparatieset (nieuwe ABS/ESP module) en 200 euro ongeveer voor arbeidsloon. Aangezien ABS gewoon werkt heb ik besloten om dit niet te laten fixen, gezien de waarde/leeftijd van de auto.
Hebben jullie hier wel eens van gehoord? En zouden dit soort ABS/ESP units niet gewoon 2e hands beschikbaar zijn? Ik stel me nu een doosje elektronica voor maar misschien denk ik veel te simpel...

martijn v o

Forumguru
Hoe weet je dat de ABS nog goed werkt dan? De ESP en ABS werken namelijk samen.
Weet je de foutcode die de dealer heeft uitgelezen?
Met een reparatieset bedoelen ze waarschijnlijk een gereviseerde ABS unit.
Zou APK afkeur kunnen zijn.

rikjan

Lid
Ik heb de bevestiging dat ABS nog werkt, van de dealer. En ik heb 't gister zelf getest.
Wat bedoel je met "Zou APK afkeur kunnen zijn."? Het was in ieder geval geen reden om de auto af te keuren voor de APK, want hij is gisteren (gelijk met het laten uitlezen) APK goedgekeurd.

Monteurtje

Forumguru
ACtronics in Almelo is ook een bedrijf die veel regelapparaten repareert. En die kennen ook veel standaard probleempjes. Misschien ook een optie

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan