ESP Standaard

businessliner

Nieuw lid
Goedemorgen Skoda rijders,

Kwam dit forum tegen en moet zeggen dat het er erg actief uitziet met veel actieve leden.

Zelf rijdt ik nu bijna 4 jaar met veel plezier in een Skoda Octavia Combi 1.9TDI in de lease. Nu ben ik een nieuwe leaseauto aan het uitzoeken en ik wil opnieuw gaan voor de Skoda Octavia Combi. Deze keer een 1.2TSI Elegance Businessline (20% bijtelling).

Nu is er bij mij wat verwarring ontstaan over de aanwezigheid van ESP.

Op de Greentech is die standaard heb ik hier en daar gelezen.

Volgens de website www.skodabusinessline.nl is het ook op de Elegance Businessline standaard, maar in de Skoda businessline prijslijst (die ook op skoda.nl is te downloaden/bestellen staat het als een optie twv 600 euro.

Is het nu standaard of niet?

Alvast bedankt!

Klaasje

Forumguru
het is alleen standaard op Elegance Businessline met DSG en de Greentech
kijk ff bij opmerkingen achter ESP 4, standaard in combinatie met DSG

Bakkertje

Forumguru
@ Octavia-gek, ik heb wel andere informatie gevonden, en wel het volgende:

Vanaf 2011 moeten nieuwe modellen voorzien zijn van esp, bestaande modellen mogen langer geleverd worden zonder ESP. De Octavia in kwestie mag gewoon de weg op zonder ESP. Gezien de extra veiligheid zou het wel een vinkje waard zijn op het bestelformulier ;) (of dan toch de greenline?? )

bron

cvegreen

Forumguru
Het is naar wat ik meen mij te herinneren een europeese wetgeving . Het is bij nieuwe modellen ,dus als de octavia 3 op de markt komt moet het er standaard op zitten , maar op een nieuwe octavia 2 facelift niet omdat het een bestaand model betreft . Ik hoop dat het een beetje duidelijk is .

businessliner

Nieuw lid
@Klaasje

Het klopt wat je zegt: ESP is standaard op de DSG. Hier heeft mijn dealer ook overheen gekeken want die heeft 12,80 p/m in rekening gebracht, ook op de offerte voor een DSG. Misschien dat ik toch voor die uitvoering ga.

Bedankt voor alle antwoorden!

JoshO

Nieuw lid
Esp

Dat blijft een beetje veeg teken - de folders en wat werkelijkheid is - daarbij komt dat ik niet meer zonder ESP zou willen. Ik heb hetzelfde gehad met de bestelling wel in de folder maar ook mogelijk het 'erbij te bestellen' á € 650 geen echte duidelijkheid. Ik wil je adviseren de dealer het te laten vermelden in de bestellijst en te referen aan de folder. Indien je een automaat neemt is ESP standaard (is gekoppeld aan DSG) vervolgens met een hoop extra als hill hold control - echt super!- ik weet dat automaat duurder is maar wat een rijgenot, zelf heb ik de combinatie 1.2 TSI, DSG, Businessline Elegance, ik was beducht om de 'slechts 1.2 benzine' maar wat een heerlijke combinatie en echt pittig genoeg en gemiddeld 1:17 !!.

TL@

Forumguru
Het ESP is enkel standaard met de DSG7 niet met de DSG6, dus het is niet gekoppeld aan de automaat maar enkel aan de 'kleine' automaat (klein slaande op het minder koppel aankunnen)

Ik heb een O2 2.0TDI DSG besteld en heb extra moeten betalen voor het ESP.

Bovenaan Onderaan