Et waarde 41 of 46

Waalko Kramer

Forumguru
Bij een skoda-dealer in Breda heeft men een set 17 inch lm-velgen(afkomstig van een Rapid) liggen met et-waarde 46 maar chef werkplaats geeft aan dat de Fabia II et-waarde 41 heeft en geeft als advies niet doen!

Zelf heb ik hier geen verstand van maar heeft de werkplaatschef gelijk??

Alvast bedankt.

Goedenmiddag,

De ET waarde moet voor een Fabia 17 inch 41 zijn maar is bij deze velg 46. Mijn chef werkplaats adviseert om dit niet te doen. De prijs voor deze vier velgen is 500 euro inclusief BTW.

Skoda heeft dit kwartaal een aanbieding van een 17" zomerset voor uw Fabia. Het betreft het type velg Gigaro met Continental banden. Deze set zit ook onder de Fabia RS. Een afbeelding is als bijlage toegevoegd. Deze set kost 1349 euro maar kan ik u aanbieden voor 1250 euro inclusief BTW ex montage. Deze set is ook in het zwart verkrijgbaar en kost dan 1150 euro inclusief BTW ex montage. Het merk banden bij deze set is mij niet bekend.

Met vriendelijke groet,

Seat/Skoda Breda

Noord26

Forumguru
€1000,- incl montage bieden voor de andere set mits het splinternieuwe A-merk banden zijn.

CDK

Forumguru
Technisch zou het wel moeten kunnen, ze vallen op het randje binnen de door de fabrikant gehanteerde tolerantie, maar je spoorbreedte wordt een cm smaller, elk wiel komt 5mm verder naar binnen te staan

Cordoba

Forumguru
Fabia (1 en 2) heeft toch ET-waarde 43 als standaard? Verschil van 3 mm per kant zal het probleem niet zijn, maar zoals Corné al aangeeft gaat ie wel smaller sporen. Ik ben van ET43 naar ET38 gegaan en sta dus 1 cm breder op de wielen, maar ik vind het wel net iets stabieler in de bochten.

Vanenkelen

Forumguru
Op deze site kun je links de originele velgmaten invoeren van je Fabia en rechts die van de set die je op het oog hebt. Dan krijg je nog wat beter gevoel voor de veranderingen en of je je daar wel of niet comfortabel bij voelt.

Ik had hetzelfde met een set Superb velgen die ik op het oog had. De dealer adviseerde me het niet te doen omdat ze nou eenmaal voor een Superb waren en niet voor een Octavia. :tongue:

Soms zijn dealers denk ik wat voorzichtig en terughoudend.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Hetzer

Forumguru
Originele velgen zijn prijzig, bij verschillende dealers kijken loont.
Gigaro's passen 100% op alle Fabia/Rapids/Roomsters

Der Einser

Forumguru
Dat past heus wel!
Kan mij niet voorstellen dat je nu niet meer dan 5mm ruimte hebt aan de binnenzijde.

En waarom pas je het niet met 1 wiel.
Vraag of die dealer het monteert en aanschouw het zelf.

Ik denk dat het gewoon gaat passen.

En als het wel echt een goede deal is of je weg bent van de velgen koop je toch gewoon een spacertje van 5mm. Problem solved.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan