et waarde? passen deze velgen

allied

Nieuw lid
5260809b.jpg
weet iemand of deze velgen ook onder een octavia van 2012 passen, de steekmaat klopt maar de verkoper weet de et waarde niet.
kan deze wielen overnemen en wil ze voor mn winterbanden gaan gebruiken,(ik weet dat dat nog wel even duurt maar dan heb ik ze alvast;))

hemi24

Forumguru
Het zijn originele Skoda velgen voor de O2 van het type 'Vega'

Details: 6,5 J x 16 H2, ET 50 voor bandenmaat 205/55 R 16 (steek 112/5)

Velgen voor de O2 zijn gelijk voor de modelen vóór en na de facelift.

(sorry dat ik het zeg, maar van die verkoper heb ik nu geen hoge dunk...)

allied

Nieuw lid
ok bedankt voor de info ,en valt me op dat er bij advertenties vaak geen et waardes,steekmaten endergelijke vermeld staan.

Cordoba

Forumguru
Steekwaarde staat er toch wel vaak bij, de ET-waarde al iets minder, en de J-waarde nog minder.
Bij originele VAG-velgen staan deze gegevens gewoon in de velg geperst.
Zie ook deze foto van mijn originele stalen velgen (let erop, dat er geen Skoda, maar VW-AG opstaat, blijkbaar zijn deze velgen zowel voor Skoda, als voor Seat en VW en misschien ook nog wel voor Audi gebruikt.
Stalen velgen-specs.jpg

turboturbo

Forumguru
Op mijn stalen velgen staat ook VWAG (volkswagenaudigroep)
Er zijn verder bar weinig (geen?) fabrikanten die 5 gaats velgen hebben.... (fijn bij het zelf verwisselen.... heb je wat te schroeven)

Maar op mijn LM velgen (niet-skoda of VWAG) staan ook J waarde, ET etc. er in geperst.

Cordoba

Forumguru
Wat wij VAG noemen, noemen zij *zet Duits accent op* Folkswahkehn-Auwdie Khroehpuh. VW-AG.

Leuk bedacht, maar AG staat voor AktienGesellschaft, de Duitse versie van N.V.(Naamloze Vennootschap) als ik me niet vergis. (als ik me wel vergis is het de Duitse versie van B.V.)

Cordoba

Forumguru
:ot:GmbH staat voor Gesellschaft mit beschränkter Haftung en dat is dus in het Nederlands B.V. (ik moet altijd diep graven, gooi ze makkelijk door elkaar)

Tonno

Actief lid
Maarreuh, als de steek van de bouten hetzelfde is, gaan ze zeker passen.
De ET waarde van 50 staat alleen niet erg breed en stoer, maar je auto blijft wel lekker schoon :xyxthumbs:

Rallye

Forumguru
De vraag was dan ook eigenlijk of velgen van een O2 PFL op een O2 FL passen. Voor sommigen ligt dat voor de hand, voor anderen niet.

Bovenaan Onderaan