ET waarde

jadijkstra2000

Forumguru
Hoi allemaal,

Ik heb een te koop gevraagd advertentie staan voor velgen voor onder de O3.
Nu heb ik een mogelijkheid tot overname van een set velgen, 225/45/17 maar met een ET van 54, nu moet er op de O3 47.
Kom ik in de problemen als ik dit doe?

Het is een originele set van een O2...

Cars076

Forumguru
Ik ben met mijn O2 van ET54 naar ET41 gegaan.

Maar meten is weten , vraag of je mag passen, hoeft in principe maar aan 1 zijde.
Ik heb mijn oude set nog , maar ik zie net dat je erg ver weg van Breda woont, anders had je mogen passen .(mag nog hoor :sneaky: )

jadijkstra2000

Forumguru
Dan staan je velgen wat meer naar buiten. Dat is vaak een iets minder probleem dan wanneer je meer naar binnen gaat zoals bij mij het geval.
Volgens mij is ET47 standaard bij zowel de O2 als O3, en volgens mij mag de ET waarde totaal 5 afwijken, dus of ET42 of ET52 dan.
In jou geval zat je in beide gevallen er "ruim" buiten :)
Wat je zegt, dan moet je passen en kijken of dingen niet aanlopen, of spacers gebruiken.
Maar daar heb ik dan weer geen zin in, heb je een voordelige set volgen komt er weer geld bij voor spacers, en het monteren daarvan is vaak ook nog beroerd :)

Cars076

Forumguru
Mijn originele velgen hebben ET54 en zijn ook echt op de O2 geleverd.
Dus door Skoda zelf, en hebben geen last van aanlopen of zoiets. IMG_6493.jpeg mijn huidige lopen wel aan , maar dat komt door de schroefset.

hemi24

Forumguru
Bijzonder dan, ziet er wel strak uit

Niks bijzonder aan, 17” met 225 banden onder een O2 waren altijd ET54, netzo als 16” met 205 bandbreedte ET50 was.
Alleen de 15” had ET47 bij een bandbreedte van 195.

Verschillen hangen ook samen met de diverse velgbreedtes.

Bovenaan Onderaan