ETKA / ELSA / ODIS?

MacManiac78

Forumguru
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen met het opzoeken naar een onderdeelnummer? Ik haal ETKA en ELSA altijd door elkaar. (En misschien loop ik al wel gruwelijk achter dat ODIS beide zaken inmiddels bevat.)

Ik had graag geweten of het onderdeelnummer 3T0 837 202 C inmiddels een nieuwe letter gekregen heeft. Ik lees dat de 3T0 837 202 H en - L inmiddels al in omloop zijn, maar of er intern wezenlijke zaken aangepast zijn is me onbekend.

Het gaat hier om het onderdeelnummer van de klapsleutel. In de 434mhz. variant.

Alvast bedankt!

ertromp

Forumguru
Betreffende de opgesomde systemen:

ODIS = het on-board diagnose systeem (soort vcds van de dealert)
ELSA = werkplaats informatiesysteem rond reparaties of hoe onderdelen vervangen moeten worden (werkplaats beschrijvingen)

ETKA = de onderdelen catalogus. Daar zul je de door jou gezochte info uit moeten halen

Joske

Forumguru
dit is op basis van bouwjaar als ik zo in ETKA kijk.

De genoemde 3T0 837 202 C is voor voertuigen tot 24 oktober 2011.
De H variant is voor auto's van 25/10/2011 tot 27/01/2013. (=vervallen)
De L variant is voor auto's van 28/01/2013 tot ...

De H-variant is wel vervallen op 01/08/2015 en daarvoor moet dus de L variant gebruikt worden. De C variant is voor zover ik kan zien niet vervallen en dus nog steeds in omloop. Prijs plus minus 73,50 voor enkel het onderdeel.

MacManiac78

Forumguru
@Joske

Dat is mooi.... mijn auto is van 24 sept. 2011. Dus echt NET voor de overgang. C is echt BUTT kan ik melden. Het chroomkleurige scharnierpunt is van heel bros gietijzer. Voor trek- en druklast prima bruikbaar. Maar NIET geschikt voor vallen en stoten! Ik hoop dat H en L een wat betere metaallegering heeft.

Van C naar H en van H naar L. H is vervallen maar, maar C en L niet.

C is alleen niet meer te krijgen. Ik denk dus dat ik de gok maar neem. Een nieuwe sleutel inclusief sleutel op maat laten maken en inleren was beduidend duurder bij de dealer.

H en L zijn via andere kanalen nog volop verkrijgbaar. Ik denk dat ik dan toch maar voor 2 H en 2 L ga. Alle 4 op maat laten maken en laten inleren. Mocht het toch zo zijn dat if H of L niet werkt, dan zal ik dat hier melden. @Joske BEDANKT!

Misschien kan ik de onderdelen van de "OUDE" C dan nog wel in de weigerende H of L plaatsen. ;)
(Ja, ik koop de nieuwe sleutels in onderdelen, dan kan ik ze zelf assembleren, een peuterwerkje, maar leuk om te doen.)

Bovenaan Onderaan