Ursus arctos middendorffi
Actief lid
Kan mij iemand uitleggen hoe 'amper marge op verkoop, moeten verdienen aan onderhoud' te rijmen valt met de soms waanzinnige prijsverschillen in EU landen, en dan vooral met Duitse reimport dealers?
Het kan toch niet allemaal in de VAT zitten, zelfs BPM al dan niet meegerekend. I.e. reimport sportline v.a. TDI DSG ongeveer zelfde uitgerust in NL €45k (TSI), BE €50k, DE reimport (neuwagen) €35k en dan komen ze soms uit DK waar volgens de lokale config deze €70(!)k zou kosten. Hier klopt toch iets niet, of zijn de (officiële) dealers gebonden aan de PON, d'Ieteren's van de wereld die waanzinnig veel marge opstrijken i.p.v. de dealer?
Het kan toch niet allemaal in de VAT zitten, zelfs BPM al dan niet meegerekend. I.e. reimport sportline v.a. TDI DSG ongeveer zelfde uitgerust in NL €45k (TSI), BE €50k, DE reimport (neuwagen) €35k en dan komen ze soms uit DK waar volgens de lokale config deze €70(!)k zou kosten. Hier klopt toch iets niet, of zijn de (officiële) dealers gebonden aan de PON, d'Ieteren's van de wereld die waanzinnig veel marge opstrijken i.p.v. de dealer?