EURO Normering

iNSaNe-oNe

Nieuw lid
Vraag uit nieuwsgierigheid: als jullie Fabia Combi Greenline eigenaren kijken op de RDW-site en je eigen kenteken opvragen, staat er dan bij Milieuclassificatie ook 'nvt' (voorlaatste tab)? Ik had verwacht dat dat 'EURO5' zou zijn.

Geen idee waar je dat zou moeten laten corrigeren of navragen, voor zover dat spannend is?

FredV

Banned
Ja, bij mij staat bij milieuclassificatie ook n.v.t.
(evenals er n.v.t. staat bij staanplaatsen:) )

GJS

Senior Member
Wat staat er bij jullie eigenlijk bij catalogusprijs (tabblad Historie) bij de RDW, bij mijn auto staat er Niet geregistreerd terwijl dat volgens de help wel verplicht is vanaf 1/1/2010:

Catalogusprijs

De catalogusprijs is gebaseerd op informatie van de importeur en is als volgt berekend: netto-catalogusprijs, verhoogd met de BTW en de BPM.

Het registreren van de catalogusprijs is wettelijk verplicht voor voertuigen die vanaf 1 januari 2010 voor het eerst op naam gezet worden.

U kunt deze catalogusprijs gebruiken als grondslag voor berekening bijtelling privé-gebruik auto in uw Belastingaangifte.

De Belastingdienst maakt bij controle gebruik van de hier vermelde gegevens.

GJS

Senior Member
Je bedoelt dat de berekening nu fout gaat omdat BPM = 0?
Zou kunnen, maar voor berekening van de bijtelling is toch nog steeds de catalogusprijs nodig.
Misschien is er iemand hier die hem als leaseauto heeft en eens kan kijken wat er bij zijn auto staat?

Als ik mijn eigen kenteken intik, staat er wel een catalogusprijs ingevuld...(?)
Bij Milieuclassificatie staat bij mij ook Nvt.

erik2907

Actief lid
Bij mij staat een bedrag van € 18.890, =, exact het bedrag dat ik moest betalen voor de auto, de extra bijbestelde accessoires maar exclusief de afleveringskosten, kenteken leges, brandstof, matten, volle brandstof tank e.d. Kortom, de verkoopprijs van € 15.990, = verhoogd met de door mij bijbestelde accessoires (inclusief BTW, inclusief BPM (BPM natuurlijk € 0,00). Milieu classificatie is n.v.t.

EdK

Forumguru
Je kunt natuurlijk wel op 2 manieren bij de RDW kijken op kenteken
1e is de algemene waar een ieder naar kan kijken
en 2e manier is door middel van inloggen met Digi id

GJS

Senior Member
Maakt bij mij niets uit, ook al log ik in met DigiD dan staat er nog steeds geen catalogusprijs.
Misschien is het pas vanaf een latere datum ingevuld, ik zie dat degenen waar het wel is ingevuld hem pas sinds oktober hebben en FredV en ik hem voor oktober hebben ook al is dat bij Fred maar 1 of enkele dagen geloof ik.

Maar wat is het gevolg hiervan in de toekomst?
Bij de een wel een catalogusprijs op kenteken en bij de ander niet?

Ik neem aan, dat men in 2013 echt wel iets belastingtechnisch gaat doen, in welke vorm dan ook (in ieder geval zullen we moeten gaan betalen!:(.)
Het zou best eens kunnen dat de houderschapsbelasting (of wellicht kiest men een andere term) berekend wordt uitgaande van een combinatie van CO2 en catalogusprijs!
Wat doet men dan met de kentekens waarop dat niet vermeld staat?
J.m.t.c.

FredV

Banned
dat weet alleen De Jager:)
Overigens in Autoweek nr 49 stond een interview met hem en daarin geeft hij een redelijk beeld hoe het wellicht gaat worden.

en ik denk dat de site van de RDW, mn de openbare gegevens, niet bepalend zal zijn

Bovenaan Onderaan