Europa overal verschillende versies en prijzen

Ik heb een klein Europees onderzoek gedaan.
Elk land heeft zijn eigen versie yeti (of andere)
BV: je kan geen greentech 1.4 TSI kopen in België of Luxemburg maar wel in Nederland.
In Frankrijk heb je helemaal geen yeti 1.4 TSI.
Zo kan ik uren door gaan over elk land die zijn eigen versie of motor heeft.

Zo is de yeti ambition 1.4 TSI in België.
Binnen: leder stuur hoogte en diepte, brilhouder, 12V koffer, opbergvak onder passag.,armsteun vooraan, opbergruimte deur voor fles, varioflex zetels,quartz afwerking, verschuifbare haken in de koffer, passagiersz. hoogte regelbaar, sjorhaken koffer, verchroomde klink binnen, bekerhouder midden, bestuurzetel hoogte regelbaar, rokerskit, kofferlicht, gekoeld handschkastje, opbergvakken vooraan.
Buiten: elektrisch verwarmde buitenspiegels, koplampsproeiers, wisser achter, verduisterde ruiten achter, dakrails, mistlichten, regelbare koplampen, getinte ruiten, dakantenne, velgen 17” dolomite, zijdelingse strips (zwart), spiegels+handgrepen in koetskleur.
Functioneel: climatronic links rechtsregeling, tafel achterbank, toerenteller, digi horloge, buitentemperatuur, tickethouder, elektromechanisch servostuur, boordcomputer, aerowiper ruitenwisser, vergrendeling afstandsbediening, signaal lichten aan, pollenfilter.
Veiligheid: alle mogelijke airbags van knie tot zijkant, signaal gordel, 3 puntsgordel voor en achter,start transponder,lichten portier, ESP,ABS,EBD,ASR,EDL,HBA en MSR
Extra: snelheidsregelaar, tapijten, parking control achter, coming home functie,8 luidsprekers,elekt. ruiten achteraan, Amundsen + europa, maxi DOT, bluetooth, stuur radio+tel, reservewiel, verwarmde voorzetels, antidiefstalbouten.
Waarde 24975 € korting 4855 € saldo 20120 € belasting inschrijven eenmalig +- 450 € jaarlijkse belasting 208 €

Noord26

Forumguru
Wat is het onderzoek geweest exact? Want het is de importeur van elk land die bepaald welke uitvoeringen em opties icm welke motor geleverd mogen worden namelijk.

(klein onderzoek)
Ik vond het gewoon gek dat er overal wel wat verschil is.
Deze configuratie zoals ik beschrijf kon ik nergens vinden.
Standaard je lijn instellen drukt de prijs.

Oorspronkelijk was ik eigenlijk alle Europese sites aan het afschuimen om een foto te vinden van mijn auto interieur.
Op mijn bestelbon staat.
binnenbekleding: Stof Spirit Silver

Spirit Silver

-Dashboard Onyx/Onyx

Dank u Berry voor je link hier kan je veel versies op foto zien.
Nu weet ik dat hij maximaal zwart is binnen, samen met briljant silver metallic buitenkleur, WOW bangelijk.

Extra: snelheidsregelaar, tapijten, parking control achter, coming home functie,8 luidsprekers,elekt. ruiten achteraan, Amundsen + europa, maxi DOT, bluetooth, stuur radio+tel, reservewiel, verwarmde voorzetels, antidiefstalbouten dat is de korting.
Plus een paar % bij de dealer.
Ik denk een scherpe prijs te hebben gekregen voor een Yeti abition 1.4 TSI in BELGIE.
Nederland is aanzienlijk duurder als ik mij niet vergis.

EdK

Forumguru
Even vergelijken met de Ambition van mezelf een jaar terug aangeschaft:

snelheidsregelaar, standaard in ambition
tapijten , de matten zaten standaard in afleveringspakket
parking control achter. is inderdaad een optie voor extra eurie's
coming home functie, is een optie die met leaving home in maxidot is aan te zetten
8 luidsprekers, zit standaard in mijn ambition
elekt. ruiten achteraan, is een extra optie en betalen we meer euries voor
Amundsen + europa, standaard bij ons de Swing en voor admunden dus extra eurie's
maxi DOT is een standaard optie bij de ambition.
bluetooth voorbereiding is extra optie
stuur radio+tel, qls je hier multifunctioneel stuur mee bedoeld dan standaard optie
reservewiel, kost bij ons ongeacht welk type 60 eurie extra
verwarmde voorzetels, is extra optie in de ambition uitvoering.
Antidiefstalbouten, moest ik extra voor betalen maar omdat ik dit belachlijk vond zaten ze er uiteindelijk standaard op
Plus een paar % bij de dealer, zal voor een ieder persoonlijk zijn mbt inruil en de handelsgeest per persoon.

Ik denk een scherpe prijs te hebben gekregen voor een Yeti abition 1.4 TSI in BELGIE.
Nederland is aanzienlijk duurder als ik mij niet vergis. tsja wij hebben BPM over de wagen van een 20 a 25% en dat maakt de auto's in nederland een stuk duurder helaas

Die BPM daar snap ik niks van, word er bij de catalogus prijs 20 of 25 % bijgeteld of is er die al bij?
In belgie betaal je eenmalig inschrijving ongeveer 450 € en 208 € jaarlijks belasting.

EdK

Forumguru
Op de kale prijs zonder tax voor de consument wordt BPM geheven
En over diezelfde kale prijs wordt BTW (19%) geheven

Die twee bedragen worden bij elkaar opgeteld en weer opgeteld bij de kale prijs voor de consument.

Zie de pdf bijlage dan zie je wat de BPM bijlage is per modeluitvoering
Tevens zie je dan op de accessiores ook wat de BPM bijlage is.

Bijlagen

• Prijslijst_Yeti.pdf
    1,7 MB · Weergaven: 12

EdK

Forumguru
Mooi , dus vanaf heden worden we ook vriendelijker begroet ??:laugh:

En het leuke ( wel leuke ) is van die BPM in nederland dat het europees gezien ook nog illigaal blijkt te zijn
En brussel loopt al jaren er tegenin te gaan, maar die eigewijze ollander politiek trekt zich er niets van aan en incasseert dus al jaren het geld van ons arme ollanders

Bovenaan Onderaan