EvdP stelt zich voor

EvdP

Lid
Dag,

Eric, bouwjaar 1978 en woonachtig op de gasbel in het noorden.

Sinds eind mei ben ik de eigenaar van een Skoda Octavia Combi uit 2015. Niet mijn eerste Skoda, ik heb ooit een nieuwe Fabia Combi als leaseauto gehad maar die is niet te vergelijken met deze...

Wat plaatjes:

2022070101.jpg


2022070102.jpg


2022070103.jpg


2022070104.jpg


2022070105.jpg


Groeten,

Eric
 

MaxN

Donateur
Welkom op het forum, zal uitkijken of ik je een keer tegen kom in de provincie.
 

hemi24

Forumguru
Welkom Eric, als je wat aanpassingen wilt laten doen met VCDS ben je van harte welkom!
 

EvdP

Lid
Bedankt voor het aanbod. De vorige eigenaar heeft al wat dingen gedaan met VCDS zei hij, ik heb de "needle sweep". Volgens mij is dat niet standaard.
 

Rallye

Forumguru
Welkom! Wellicht kom ik je eens tegen; mijn RS is regelmatig te gast in Harkstede.

Needle sweep is overigens standaard op een RS. Dat komt dus niet voort uit een VCDS-aanpassing. Als je de rondetijd kunt vastleggen in je boordcomputer (maxidot), dan is dat wel een aanpassing. Standaard zat dat op de RS (220) niet.
 

EvdP

Lid
Dat kan ik volgens mij ook. En CC per kilometer omhoog, dat kon ik niet vinden in het instructieboekje.

@hemi24

Gefotografeerd naast de N33 afslag Siddeburen inderdaad.
 

hemi24

Forumguru
Ingestelde snelheid per km/h aanpassen doe je door het hendeltje naar je toe te trekken (+1) of het knopje op het uiteinde indrukken (-1).
 

EvdP

Lid
Daar ben ik inmiddels achter. Duurde alleen wel even. Het indrukken las ik in het "boekje", de "+ 1" zag ik nergens staan maar kwam ik zelf achter. Kan zijn dat ik er overheen heb gekeken (lezen is soms best moeilijk...)
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar die "sprongen van 10 km" sneller of langzamer gaan niet altijd op: het is altijd een sprong naar het naasthogere of naastlagere tiental gerekend vanaf de actuele instelling. Van bv. 85 ga je dus naar 90 c.q. 80 - en dát staat er strikt genomen niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
@hemi24 : De kunst is om het begrijpelijk te houden en daarbij toch volledig te zijn.
En geloof me, ik heb daar een behoorlijk ruime ervaring ervaring mee, opgedaan bij het zo'n 20 jaar lang opstellen van o.a. procesbeschrijvingen en werkinstructies als onderdelen van een veiligheids- en kwaliteitsbeheersysteem. Die moeten gewoon kristalhelder zijn, maar er mogen geen hiaten in zitten.
Daarom valt zo'n hiaat me al snel op. Restje beroepsdeformatie, denk ik... :D
 
Bovenaan Onderaan