even "dubbel" voorstellen :)

hoi allemaal,
ik ben Mike, een zuiderbuur uit de antwerpse kempen.

2 jaar geleden kwam ons 2e zoontje eraan, en toen bleek de Renault Captur van mijn vrouw toch net iets te klein...
na lang zoeken en overwegen, uitgekomen op een 2020 Kodiaq Style met 1.5 TSI en DSG7 bak.
op wat olieverbruik na, eigenlijk een heerlijk wagen om mee te rijden.
de DSG rijdt een stuk vlotter dan de DCT van Renault. alleen is hij niet zo happig op die 1e versnelling,
bij de minste beweging smijt hij hem al in zijn 2e en dan komt die net wat vermogen tekort :(
op zich wen je eraan, maar aangezien ik zelf enkel in het weekend ermee rij, is het altijd ff terug aanpassen

zelf reed ik met een 2015 Ford Focus, tot vorige maand een vriendelijke meneer zijn busje in men flank knalde...
gezien de leeftijd en km's is het een economisch totaal verlies geworden, en kon de zoektocht naar een andere wagen starten.
aangezien we zo tevreden zijn van de Kodiaq, is er dus een 2e skoda bijgekomen!
deze keer een 2020 Octavia 4, ook een style, met 2.0 TDI 150 en DSG7.
eerste indruk is enorm goed, de TDI is verassend stil, en enorm zuinig, met 4.3L/100 gaat die vlot 1L onder de Focus.
het onderstel is wel wennen tov de vorige, de neus deint namelijk hevig na bij elke drempel. maar hij is wel een stuk comfortabeler.

echter het infotainment lijkt bij de Octavia een probleemkindje, de rit naar huis had ik geen geluid van de Radio/Android auto...
op zich niet onbekend, onze Kodiaq heeft dat op die 2jaar ook al 2x voorgehad. even stilleggen en na enkele minuten terug starten en alles werkt naar behoren.
zo ook bij deze Octavia, alleen lukt het me niet om hoofdbestuurder te worden en heel soms komt er een storing van de SOS module op de VC.
het hele skoda connect gebeuren ging in de Kodiaq toch een stuk vlotter

allensinds heel blij met de Octavia en hongerig naar meer km's :)

Bovenaan Onderaan