Even kennis maken

PietB

Lid
Ik kijk al enkele weken rond op dit forum, ik vind het altijd belangrijk dat goede tips, trucs e.d. direct na te lezen zijn, je steekt er wat van op en maakt direct kennis met de sterke en zwakke kanten van de toekomstige auto.

Ik heb exact 4 weken geleden de Fabia Combi Edition met 6 versnellingen en 110 pk TSI besteld, kleur laser white met volgens de dealer 8 tot 10 weken levertijd, dus ik hoor vanzelf hoe en wanneer maar gezien alle reacties zal dat wel wat uitlopen.

Meeste opties heb ik er wel bij besteld, incl. panoramadak en een trekhaak dus ben wel benieuwd naar het resultaat.

PietB

Lid
Bedankt voor de verwelkoming !

Wat voor banden liggen er meestal onder als nieuw wordt geleverd ?

PietB

Lid
Continental ben ik nooit kapot van geweest, vind ik te snel slijten (Conti Sport)
Dus hoop op Michelin dan maar :dankje:

Joske

Forumguru
Ik had (in BE dan) op de F1 Pirelli, op de O2 Continental en op de O3 Michelin bij aflevering. Ter info :)

Cordoba

Forumguru
Allereerst welkom Piet.:bloemen:

Onder alle merken van het VAG-concern die in Nederland worden geleverd ligt standaard Continental (heeft te maken met aandelen in het bandenbedrijf), alleen als Conti een bepaalde maat bijvoorbeeld onvoldoende kan leveren of andere bijzondere omstandigheid, dan krijg je een ander merk. Verder kun je bij de onderhandelingen met de dealer gewoon een ander merk/type banden afspreken en die krijg je dan ook. Ik heb wel eens gehoord dat de auto's met andere banden aankomen in NL en dat bij Pon (bijna) alle banden worden vervangen door Conti's.

PietB

Lid
Bedankt voor het welkom en de uitleg, ik heb dat ook als 's gehoord, maar ik maak er verder geen punt van hoor, ik rij gewoon op wat eronder mocht zitten.

Laatst bewerkt:

Yeti2015

Forumguru
Allereerst welkom Piet.:bloemen:

Onder alle merken van het VAG-concern die in Nederland worden geleverd ligt standaard Continental (heeft te maken met aandelen in het bandenbedrijf), alleen als Conti een bepaalde maat bijvoorbeeld onvoldoende kan leveren of andere bijzondere omstandigheid, dan krijg je een ander merk. Verder kun je bij de onderhandelingen met de dealer gewoon een ander merk/type banden afspreken en die krijg je dan ook. Ik heb wel eens gehoord dat de auto's met andere banden aankomen in NL en dat bij Pon (bijna) alle banden worden vervangen door Conti's.
Conti Nederland schijnt bij de Pon holding te horen.
En inderdaad worden in Leusden alle niet Conti's gewisseld. We zijn er een keer met het Passat forum geweest.
Er liepen toen ook een man of tien die niets anders deden dan stoffen interieurs om te bouwen naar leer. (BMP)

Bovenaan Onderaan