Even netjes voorstellen

Hallo ik ben jan 60 jaar jong ben vroeger monteur geweest maar wegens gezondheid iets anders moeten gaan doen mijn hobby is wel sleutelen aan alles wat een motor heeft haha.
Nu heeft de dochter van mijn schoonzus een skoda fabia 1.4 MPI gekocht en ik zeg eerlijk ik heb nog nooit een skoda gehad wel enkele volkswagens [ sorry] nu had ik wel even rond gekeken en zag dat het onderstel bijna gelijk is aan een polo.
Dus ik hoop hier nog een heleboel te leren van jullie als dat mag.

Cordoba

Forumguru
Welkom Jan. De 1.4 MPI blokken zijn nog echte Skoda-blokken (vind je met name in de bouwjaren 2000-2002) vanaf modeljaar 2003 vind je vrijwel alleen VAG-blokken. Verder zul je meer techniek (en problemen) vinden die je ook bij andere Vagmerken vindt. Lekkage van de achterdeuren, is bijvoorbeeld bij een Fabia I standaard (net zoals bijvoorbeeld bij de Seat Leon 1M).

nisuthai

Forumguru
Welkom Jan dan heb je dezelfde basis als mijn persoon, ook ik ben destijds als automonteur begonnen en ben op mijn 22e jaar de bus opgegaan als chauffeur en we zijn beide even jong ook 60 jaar. Ik heb de nieuwe technieken niet meer meegekregen sinds 1978, ben nog de oude type monteur met het proeflampje en de voelermaten en op gehoor en visueel en ervaringen de storingen oplosten. Het begin van de testkasten van destijds nog meegemaakt dan houdt het verder op. In ieder geval veel plezier en leerzaam hier.

wil even iedereen bedanken voor dit vriendelijke en warme ontvangst en
nisuthai klinkt allemaal bekent in de oren voelermaatje en proeflampje hahaha

Laatst bewerkt:

newwolf84

Forumguru
Welkom en veel plezier op dit forum! Mocht je vragen hebben stel ze gerust, al ben ik bang dat ik meer vragen qua autotechniek heb dan jij... ;) Ding moet gewoon rijden en het liefst zonder problemen...

Bovenaan Onderaan